OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hösten 2012 öppnade vi portarna till Skandinaviens närmaste mötesplats. Ett spännande hotell med en helt ny och unik mötesplats mitt i Skandinaviens nav och i direkt anslutning till Sky City på Stockholm Arlanda Airport.
Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga.
Hösten 2012 öppnar vi portarna till Nordens närmaste mötesplats. Ett spännande hotell med en helt ny och unik mötesplats mitt Skandinaviens nav och i direkt anslutning till Sky City på Arlanda. Vi skall tillsammans skriva historia när vi öppnar portarna till Europas bästa flygplatshotell. Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga.
Clarion Hotel Arlanda förväntar sig att du genomför ditt arbete med stor passion, personlighet, energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en ”våga fråga” attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: ”Guest Relation Manager”.
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Guest Relation Manager rapporterar till Guest Service Welcome Office Manager (GSWOM)
Tjänsten innefattar ansvar för:
• Upprätta och genomföra ”program” för VIP och stamgäster.
• Säkerställa att gästservicen på Clarion Hotel Arlanda alltid håller högsta nivå.
• Reklamationshantering både rutiner och aktiv uppföljning
• Delaktig i Loopon (elektroniska gästenkäter) och i C2 ( hotellets förbättringssystem)
• Del av hotellets ”supervisor” grupp.
I tjänsten ingår:
• Att gå igenom ankomstlistor för att identifiera VIP och CC-gäster/stamgäster.
• Att ta fram information om ”Vad händer i huset denna vecka” och informera de berörda.
• Att få våra VIP-listor till ett levande dokument som konstant förnyas och uppdateras.
• Att hålla Servicemenyn levande och uppdaterad. Coachning och utbildning av produkterna för övrig personal
• Aktivt arbete i lobbyn med till exempel gästkvällar, gästundersökningar/intervjuer/säljmöten med dels nuvarande stammisar samt potentiella gäster.
• Ansvarig för välkomnande miljö och atmosfär i hotell och konferens lobby.
• Flexibla arbetstider men kan till innefatta kvällar och helgtjänstgöring vid behov.
• Vara säljfokuserad och aktivt leta nya potentiella stamgäster och teckna/förhandla enklare logiavtal.
• Alltid ha gästens behov i fokus och utefter det jobba med merförsäljning.
• Veckovis kvalitetskontroll av växter och blommor
• Hantering av gästsynpunkter och reklamationer. Dels uppföljning mot gäst men också i C2 mot avdelningschefer.
• Att vid vissa arrangemang vara kontaktperson eller agera värd.
• Följa företagets policies.
• Säkerställa att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
• Utbildning av personal i bemötande, hantering av reklamationer och omhändertagandet av gäster.
• Ha god kännedom om rutiner för att på bästa sätt tillmötesgå gästerna.
• Vara kunnig om anläggningen.
• Att behandla våra gäster och kollegor med respekt.
• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
• Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas i vår ambition att vara Europas bästa flygplatshotell.
Sista ansökningsdag är den 2 augusti, men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Mårtensson
Patrik Uppman
+46 701456994
Elisabeth Mellin
+46 84441800
Rikard Hallman
+46 84441800