OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till ett inspirerande livsstilshotell med en atmosfär som främjar gemenskap, kreativitet, nyfikenhet och upptäckarglädje!
Downtown Camper by Scandic är ett modernt livsstilshotell, ett ”basecamp” mitt i Stockholm, och den perfekta basen för nya upptäcktsfärder i staden. Här uppstår spännande möten mellan natur och storstad, och nya vänskapsband knyts mellan stockholmare och inresande. För oss handlar ”lyx” aldrig om yta, utan om generositet och samvaro, inspiration och nya upplevelser. Hotellet är en social mötesplats för alla – här uppmuntrar vi till nyfikenhet och aktivitet genom ett unikt erbjudande av dagliga aktiviteter, vår helt unika Stockholmsguide ”Downtown Hotspots”, samt genom uthyrning av skateboards, kajaker och cyklar.
I rollen som Guest Relations Coordinator är du den som får våra gäster att känna sig sedda både innan, under och efter sin vistelse hos oss. Du ansvarar för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet och ser till att gästen alltid är i fokus på hela hotellet. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästernas önskemål uppfylls. Gör det där extra som att gå och köpa det som gästen önskar men som vi kanske inte har hemma. Du överraskar och för dig är det en självklarhet att vi har högsta poäng på gästbemötande. Att samarbeta med alla avdelningar och få ihop och ut kommunikationen är du specialist på. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i ”bakfickan”. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats utgår från vår lobby och rör sig sedan vidare i hela hotellet, där du möter alla gäster.
Rollen som Guest Relations Coordinator rapporterar till Hospitality Manager (Hotellchef) och tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vi tror att du är en social och lyhörd person som älskar att möta och jobba med gäster för att deras vistelse ska bli så fantastisk som vi önskar. Du har troligen tidigare erfarenhet av att rumsfördela och jobba med vipar. Du tycker om merförsäljning och upsales.
Du kommer hanterar alla reviews i våra sociala media kanaler och vara ansvarig för Revinate (tex Booking.com, Expedia, Trip Advisor och Google). Så du är en person som är duktig att uttrycka dig i text - både på svenska och engelska.
Du gillar att jobba datadrivet med att kvalitetssäkra gästbemötande.
Du kommer följa upp all klagomålshantering och ansvara för kompensation. Så detta är något du behöver känna dig trygg i. Du kommer även lära ut klagomålshantering till nyanställda.
Du ansvarar för att vi under högtider, så som jul och påsk etc, överraskar gästerna. Du kommer vara ansvarig för vårt stamgästprogram Scandic Friends. Vilket innefattar bland annat stamgästkvällar, utbildning för nyanställda och säkerställa att alla har rätt information om Scandic Friends. Så att jobba med att återkommande gäster trivs och gillar att komma tillbaka till oss ska vara en drivkraft hos dig.
Kompetenser och kunskaper i system som är meriterande:
- Scorpio
- Revinate
- SGS
- Alla sociala medier
- Scandics IT-system så som FUSE och Citrix
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD