Guest Relations Manager till Hotel Terminus

Arbetsbeskrivning

Hotel Terminus är ett 4-stjärningt personligt och familjeägt hotell. Hotellet har ett utmärkt läge mitt emot Centralstation med omedelbar närhet till alla kommunikationer, varuhus, affärer och sevärdheter.

​Terminus har 155 individuellt inredda rum som successivt renoveras för att nå den moderna resenärens krav. Hotellet har en lugn och ljus frukostmatsal, där det även serveras lunch. I Kasper Restaurang & Bar serveras middag med à la carte meny. Det är också en populär vin- och ölbar.

Vi söker nu en positiv och målinriktad person med ett brinnande intresse för gästservice och kundvård. Du blir hotellets ansikte utåt och en viktig del av hotellets utveckling. I din roll är du operativ och bra på att motivera och skapa ett positivt arbetsklimat för att nå hotellets uppsatta mål. Du är initiativrik, flexibel och tycker om att det händer mycket nya saker i verksamheten.

Som Guest Relations Manager hos oss kommer du att leda och coacha receptionsteamet i det dagliga arbetet. Du kommer även att ansvara för våra gäst relationer och följa upp gästernas upplevelse. Detta är en roll som har fokus på gästens första intryck och servicenivån på hotellet.

Rapportering sker till hotellchefen.

Din profil

Detta är en roll som passar dig som är relativt junior, har engagemanget, egen drivkraft och vill ta stort ansvar samt utvecklas tillsammans med oss.  För att passa i denna roll ser vi att du:

• är resultat- och målinriktad
• har en bakgrund inom hotellreception samt har erfarenhet av att schemalägga personal
• har goda kunskaper i svenska och engelska, samt gärna ett tredje språk.
• är kommunikativ med en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• är strukturerad och duktig på att organisera


Du brinner för gästkontakt och serviceleverans och trivs med en varierande arbetsdag som innefattar mycket operativt arbete.

Har du kunskaper i Opera är detta mycket meriterande. Tjänsten är på heltid med varierande arbetstider.

Hotel Terminus är ett privatägt hotell som erbjuder en trygg och trevlig arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas i ditt arbete och öka din kompetens.

Tycker du att detta låter intressant? I denna rekrytering samarbetar vi med Pointpeople. För ytterligare information kontakta Jenny Bohm, 070-530 80 13 eller jenny@pointpeople.se

Vi intervjuar löpande så du är välkommen med din ansökan redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Larson

Tina Tropp Jerresand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pointpeople
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2020
  • Ansök senast: 5 april 2020

Besöksadress

Grev Turegatan 20
None

Postadress

Grev Turegatan 20
Stockholm, 11446

Liknande jobb


Hotell och Konferensvärd/Hotellvärdinna

Hotell och Konferensvärd/Hotellvärdinna

20 december 2024

5 december 2024

Gästvärd - sommarsäsong 2025

Gästvärd - sommarsäsong 2025

27 november 2024