OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sheraton Stockholm Hotel är ett förstklassigt hotell beläget mitt i centrala Stockholm. Vi har 465 gästrum med komfort utöver det vanliga, en restaurang, lobbybar samt 15 konferensrum. Sheraton Stockholm Hotel ingår Marriott International med mer än 6500 hotell världen över.
?
Sheraton Stockholm Hotel söker nu en engagerad och flexibel Guest Service Agent till vårt fantastiska receptions team. Som Guest Service Agent välkomnar du gäster till vårt hotell, svarar på gästfrågor, bemöter gästönskemål och löser gästproblem. Du checkar in och ut och tar emot betalningar från våra gäster. Du arbetar även med alla andra förekommande arbetsuppgifter såsom telefonväxel ,post, väckning och projekt inom receptionen.
Du är opretentiös och lagmotiverande individ som kan hålla många bollar i luften. Du har en passion för service och har gästens upplevelse i fokus. Du är van vid att ifrågasätta interna processer och hitta nya metoder för att överträffa gästers förväntningar.
Dina ansvarsområden:
Överträffa gästernas förväntningar i en föränderlig miljö
Säkerställa ett snabbt, effektivt och välkomnande tillmötesgående mot alla gäster
Administrera ankomster och avresor
Ha full medvetenhet om hotellets status gällande beläggning och rumstillgång
Kommunicera och registrera all information runt feed-back samt klagomål enligt bestäma processer.
Vara uppmärksam på evenemang, VIP- och gruppankomster
Säkerställa effektiv kommunikation och arbetsrelation med andra team och avdelningar
Främja goda relationer med alla interna och externa kunder.
Din bakgrund:
Utstrålar entusiasm, engagemang och stöder ständigt förbättringsarbete
Tycka om att lösa problem och hjälpa våra gäster på bästa sätt
Förmåga att arbeta individuellt och som en del av ett team med god samarbetsförmåga och en proaktiv inställning
Minst 2 års erfarenhet inom besöksnäringen och då helst hotellreception
Kommunicera flytande i tal och skrift på engelska och svenska
Kunskaper i Opera är meriterande
Kunskaper i MS Office
Måste kunna stå åtta timmar per dag och samtidigt bibehålla en leende och positiv attityd
Förväntas vara flexibel i enlighet med de krav som verksamheten ställer
Förmåga att lösa problem och att tänka klart i stress- eller nödsituationer
Effektiv kommunikationsförmåga.
Vi erbjuder:
En anställning i ett internationellt, roligt och dynamiskt team
En anställning i ett företag där det finns god möjligheter att utvecklas och där vår värdegrund är ’’ Putting People First’’
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% efter 6 månaders provanställning och vi tillämpar kollektivavtal.
Vi önskar tillsätta tjänsten snarast och urval kommer att göras löpande.
Vill du veta mer om tjänsten kontaka gärna Bram Visser, Director of Rooms på 08-412 34 00. Tycker du att detta låter intressant - välkommen med din skriftliga ansökan med CV och personligt brev senast den 17 februari 2019.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Executive Milena Zachrisson
08-412 35 21
Director of Human Resources Thomas Johansson
08-412 35 20
Human Resources Executive Milena Zachrisson
08-412 35 21
Michaela Bussler
+468412 34 00
Groups & Events Manager Agni Gelasaki
08-4123701
Ross Seward
08-412 34 00
Bram Visser
+4684123400
Groups & Events Manager Agni Gelasaki
08-4123500
Ross Seward
08-412 34 00