Guest Service Agent (Reception)

Guest Service Agent (Reception)

Arbetsbeskrivning

Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Vill du vara med på vår resa?

Med ett toppläge bara 700 meter från Stockholm Centralstation mitt bland charmiga lokala kvarter på Kungsholmen, finns det en härlig mötesplats för människor som söker efter unika upplevelser – oavsett om det gäller design, service, mat, dryck eller möten. Clarion Hotel Amaranten är ett av Stockholms största hotell med 461 rum, 2 restauranger och barer, konferens- och eventmöjligheter samt ett stort inspirerande Living Room.

På Clarion Hotel Amaranten vill vi att du genomför ditt arbete med våra ledord energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom att vara utåtriktad och ha en positiv utstrålning. Mod visar du genom självständighet, ett ägande av problem och en ”våga fråga” attityd. Du har passion för yrket, är nyfiken och engagerad och tar dig an dina uppgifter med begeistring. Du trivs i en bransch där ingen dag är den andra lik, där du får lösa problem och vara med i ett team som ser till att våra gäster får den bästa hotellupplevelsen.

Vi söker nu efter en ny Guest Service Agent (GSA) till vår reception.

Kvalifikationer

Vi letar efter någon som älskar service ut i fingerspetsarna och brinner för att ge våra gäster en fantastisk upplevelse. Du är en teamplayer och trivs att jobba i en miljö där alla arbetar tillsammans för att nå gemensamma mål. Vi ser gärna att du är van att jobba i högt tempo och har en “allt är möjligt” attityd.

• Du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete på hotell och hotellbokningssystem är meriterande

I tjänsten ingår bland annat

• Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir bemötta på ett passionerat sätt.
• Traditionellt receptionsarbete såsom att checka in och ut gäster, svara i telefon, ta emot bokningar, förbereda ankomstlistan och fakturering mm.
• Vara hotellets gäster behjälpliga med diverse frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse.
• Administrera bokningar via mail och telefon.
• Guest Service Agent (GSA) arbetar aktivt med merförsäljning för att erbjuda gästerna bästa möjliga service.
• GSA är under sitt pass ansvarig för att reklamationer behandlas på korrekt sätt i samråd med Supervisor.
• Ansvara för att hålla lobby i bästa skick efter givna instruktioner.
• Aktivt arbetat mot avdelningens uppsatta mål.
• Vara uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Följa företagets policys och att gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
• Att behandla våra gäster och kollegor med respekt.
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av närmsta ledare.
• Tjänsten innefattar skiftarbete och helgtjänstgöring.
• Rapporterar till Guest Service Manager.

Är vi en perfect match?

Är du den vi söker? Skicka då in din ansökan snarast. Tillträde och lön enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Jag som rekryterar heter Rebecca och är Guest Service Manager. Jag ser fram emot att ta emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clarion Hotel Amaranten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2022
  • Ansök senast: 4 november 2022

Besöksadress

Kungsholmsgatan 31
None

Postadress

Kungsholmsgatan 31
Stockholm, 10430

Liknande jobb


Helgextra kvällsreceptionist

Helgextra kvällsreceptionist

13 augusti 2024

Hotellreceptionist 2-4 nätter/vecka

Hotellreceptionist 2-4 nätter/vecka

13 augusti 2024

Värd/ Värdinna/receptionist

Värd/ Värdinna/receptionist

12 augusti 2024

12 augusti 2024