OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Located in the center of Sweden, Sundsvall is the university city who will get a brand new hotel in 2021. A top hotel in Sundsvall in a “new” part of the city, which is still very centrally located and also right by the Selångers river.
The hotel will provide 270 rooms, restaurants, bars, rooftop terrace, spa and a large conference area, elegant and cosmopolitan with a tough edge. This Clarion Hotel should not just be a hotel. We will refine every detail and create meeting places that make life easier for the hotel’s guests. We chisel out a vibrant Living Room, a flexible and inspiring conference area, a restaurant that the guest wants to return to all hours of the day, a spectacular rooftop bar, an international spa and hotel rooms that create well-being and relaxation.
The roof bar’s design sparkles with polished brass details that meet a powerful base palette of limestone, smoked oak and a black ceiling. Gold-toned mirrors behind the bar and on the wall behind the site-built sofa create a warm background that reflect the view.
GUEST SERVICE MANAGER TILL CLARION HOTEL SUNDSVALL
I september 2021 slår vi äntligen upp dörrarna till spektakulära Clarion Hotel Sundsvall! Nu letar vi efter de mest passionerade och drivna ledarna, som vill vara med oss på resan för att sätta hotellet på kartan som Sveriges nya destinationshotell.
Hotellet har 270 hotellrum och en flexibel möte & event arena samt en bankettsal på 400 kvadratmeter. Restaurangen, den unika takterrassen, hotellets spa med Rooftop pool kommer vara de naturliga platserna att hänga på. Vi älskar Sundsvall! Därför kommer vi självklart vara en del av Sundsvall och framförallt, Sundsvall ska känna sig som en del av oss. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på, oavsett anledning.
Våra mål är skyhöga och du kommer mötas av ett team fullt av talanger och personligheter som varje dag går de extra stegen för att leverera gästupplevelser utöver det vanliga. Vår ambition är att ha de mest passionerade och engagerade medarbetarna i branschen! Är du en av dem?
Just nu söker vi en driven och passionerad Guest Service Manager till att leda och utveckla personalen och servicen i hotellets reception och mötesavdelning. Du kommer ingå i ett ledningsteam lokalt med andra ledare och ni rapporterar till VD. Du drivs av samarbete, öppenhet och insikten att ta fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!
Vill du bli en del av vår framtid i Sundsvall? Gillar du att utmana och utmanas? Då är du kanske den vi söker.
Som Guest Service Manager är du ansvarig för den dagliga driften av receptionen och mötesavdelningen på Clarion Hotel Sundsvall. Det är din huvuduppgift att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster samt att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen. Du kommer ha personalansvar för för Shiftleaders, receptionister och nattpersonal.
I tjänsten ingår bla:
• Fullständigt resultat, kvalitet, personal & ekonomiskt ansvar för sin avdelning
• Ansvar för rekrytering inom sin avdelning
• Arbete med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
• Ansvarig för hotellets gästnöjdhetsverktyg samt externa system för att mäta och följa upp gästnöjdhet.
• Ansvar för merförsäljning i avdelningen.
• Dutytjänstgöring enligt dutyschema vilket innebär att vara på plats på hotellet och inneha det övergripande ansvaret för driften under den helg dutytjänstgöring är schemalagd.
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Guest Service Manager förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Som det är när man jobbar på hotell!
• Vid anställning presenteras fullständig befattningsbeskrivning med mandat och förväntningar
•
Rekrytering kommer ske löpande därav kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdag.