OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hösten 2022 öppnar äntligen Clarion Hotel®The Pier upp sina dörrar! Vi strävar efter att skapa ett hotell i internationell miljö där öst möter väst i både service, mat, inredning och möten. Hotellet har 254 hotellrum, två restauranger och en rooftop bar, relaxavdelning och konferensytor med ambition att skapa en internationell mötesplats och ett nytt pulserande vardagsrum för Göteborgarna, mitt i hjärtat av innovativa Lindholmen.
Hotellet kommer dessutom vara ett självklart val för matälskare då strävan är att skapa Sveriges mest genuina kinesiska à la carte restaurang: Fei. Här kommer det bjudas på en gastronomisk resa, en upplevelse där gästerna möts av en livlig, festlig stämning och avnjuter en genuin kinesisk matlagning gjord på färska nordiska ingredienser.
Vi letar efter passionerade och drivna medarbetare som precis som vi brinner för att öka livskvalitén för gäster och för varandra, kollegor emellan. Som en del av Clarions rebelliska DNA och mindset Being Ever Changing förväntas vi som medarbetare på Clarion Hotel®The Pier att verkligen utmana bilden om vad ett hotell är och kan vara.
Just nu söker vi en driven och passionerad Guest Service Manager till att leda och utveckla personalen och servicen i hotellets reception samt konferens. Du drivs av samarbete, öppenhet och insikten att ta fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång! Du har ett stort lokalt nätverk där du ser att du har följare som kan vara med och skapa succé tillsammans med dig
Som Guest Service Manager är du ansvarig för den dagliga driften av receptionen och konferensen på Clarion Hotel The Pier. Det är din huvuduppgift att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster samt att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen. Du kommer ha personalansvar för Supervisors, Meeting & event Hosts, Receptionister och Night Audits.
I tjänsten ingår bland annat:
• Fullständigt resultat-, kvalitet-, personal- & ekonomiskt ansvar för avdelningen.
• Ansvar för rekrytering inom avdelningen.
• Arbete med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser. Alla i avdelningen skall dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
• Ansvarig för hotellets gästnöjdhetsverktyg samt externa system för att mäta och följa upp gästnöjdhet.
• Ansvarig för att löpande följa upp personalnöjdheten och skapa actions för bästa resultat.
• Ansvar för merförsäljning inom avdelningen.
• Dutytjänstgöring enligt dutyschema vilket innebär att vara på plats på hotellet och inneha det övergripande ansvaret för driften under den helg dutytjänstgöring är schemalagd.
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Guest Service Manager förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Som det är när man jobbar på hotell!
• Vid anställning presenteras fullständig befattningsbeskrivning med mandat och förväntningar.
•
•
På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.
Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig och vill vara med och skapa en arena i världsklass för möten mellan människor, bolag och kulturer?
Sök innan sista ansökningsdag den 8 maj.
Vill du veta mer om Clarion Hotel The Pier? Följ oss på Sociala Medier för spännande uppdateringar fram till öppningen!
Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter. Bara i Göteborg så öppnar vi de närmaste åren utöver Clarion The Pier, Clarion Hotel Draken & Clarion Hotel Karlatornet.