OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hösten 2012 öppnade vi portarna till Skandinaviens närmaste mötesplats. Ett spännande hotell med en helt ny och unik mötesplats mitt i Skandinaviens nav och i direkt anslutning till Sky City på Stockholm Arlanda Airport.
Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga.
Hösten 2012 öppnade vi portarna till Nordens närmaste mötesplats. Ett spännande hotell med en helt ny och unik mötesplats mitt i Skandinaviens nav och i direkt anslutning till Sky City på Arlanda. Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga. Detta för att nå vår ambition om att bli Europas Bästa Flygplatshotell.
Clarion Hotel Arlanda förväntar sig att du genomför ditt arbete med stor passion, personlighet, energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en ”våga fråga” attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: " Guest Service Welcome Office Agent"
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Guest Service Agent (GSWOA) rapporterar till Guest Service Supervisor (GSWOS) och Guest Service Manager (GSWOM)
I tjänsten ingår:
• Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir bemötta på ett passionerat sätt.
• Tjänsten innefattar skiftarbete och helgtjänstgöring.
• Traditionellt receptionsarbete såsom att checka in och ut gäster, svara i telefon, ta emot boknigar, förbereda ankomstlistan, fakturering mm.
• Vara hotellets gäster behjälpliga med diverse frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse.
• Kassa och mejlhantering
• GSWOA är tillsammans med GSWOS ansvarig för att hantering av kontanter, kortslippar, fakturering är korrekt hanterade och bankas enligt givna instruktioner.
• Administrera bokningar via mail, fax, telefon
• GSWOA arbetar aktivt med merförsäljning för att erbjuda gästerna bästa möjliga produkt.
• Att aktivt ta del av information från GSM.
• Aktivt delta på avdelningsmöten.
• GSA är under sitt pass ansvarig för att reklamationer behandlas på korrekt sätt.
• Ansvarar för att hålla lobby och terrass i bästa skick efter givna instruktioner
• Aktivt använder hotellets kvalitetssystemet, C2
• Är vara uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Att företagets policies efterlevs och att gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra
• Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av närmsta ledare.
• Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas i vår ambition att vara Europas bästa flygplatshotell.
Denna gång söker vi en passionerad och resultatsugen receptionist som har erfarenhet från tidigare receptionistarbete och älskar att arbeta i ett högt tempo.
Du har en stark drivkraft för resultat, positiv ja-attityd, servicekänsla ut i fingertopparna och en vilja att utvecklas. För att förstärka dynamiken i gruppen ser vi gärna manliga sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdagen är den 26 juli men tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Mårtensson
Patrik Uppman
+46 701456994
Elisabeth Mellin
+46 84441800
Rikard Hallman
+46 84441800