Guest Service Welcome Office Supervisor

Arbetsbeskrivning

Hösten 2012 öppnade vi portarna till Skandinaviens närmaste mötesplats. Ett spännande hotell med en helt ny och unik mötesplats mitt i Skandinaviens nav och i direkt anslutning till Sky City på Stockholm Arlanda Airport.

Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga.


Hösten 2012 öppnade vi portarna till Skandinaviens närmaste mötesplats, Clarion Hotel Arlanda Airport. Ett levande förstklassigt hotell mitt på Arlanda flygplats. En plats där hela världen möts i en internationell miljö av konst, musik och design. Med en himmelsk utsikt. Vi skall tillsammans skriva historia när vi närmar oss målet att bli: Europas bästa flygplatshotell. Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda Airport ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga.

Vår målsättning är att Clarion Hotel Arlanda ska vara Europas Bästa Flygplatshotell och ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan ge gästerna en serviceupplevelse utöver det vanliga.

Clarion Hotel Arlanda förväntar sig att du som del i vårt team genomför ditt arbete med stor passion, personlighet, energi, modoch begeistring. Du uttrycker energigenom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Modtillkännages genom ägandet av problem och en ”våga fråga” attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.   

Till hotellet söker vi nu en talang: ”Guest Service Welcome Office Supervisor”.

Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?


Guest Service Welcome Office Supervisor (GSWOS) rapporterar till Guest Service Welcome Office Manager (GSWOM)

 

Tjänsten har driftfokus.

Som person är du driven, ansvarstagande och modig. Tjänsten ställer krav på god framförhållning och vi ser därför att du har fallenhet för planering och schemaläggning.

Du ser dig själv som ansvarig för avdelningen i Guest Service Welcome Office Managers frånvaro och du driver samtliga frågor självständigt tills något annat sägs.

Du är en mycket målmedveten person som uppfattas som positiv och säljintresserad. Du drivs av att ge service över det förväntade och resultat på toppnivå, allt tillsammans med den grupp du operativt leder i det dagliga arbetet.

Det är meriterande om du tidigare arbetat med personalansvar samt om du har goda kunskaper i excel.

I tjänsten ingår bl a:
 

* Att agera GSWOM’s ”förlängda arm” i stort och smått.
* Att leda passet, delegera arbetsuppgifter och leda teamet i att ge fenomenal service enligt attitude at Clarion nivå.
* GSWOS arbetar tillsammans med GSWOM fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa är uppdaterade och efterföljs, t ex kassarutiner samt checklistan.
* Arbetar aktivt tillsammans med GSWOM för att nå uppsatta mål för avdelningen och hotellet.
* GSWOS arbetar själv i driften och föregår alltid med gott exempel.
* GSWOS är ansvarig för att, genom goda rutiner, säkerställa att gästerna möts av ett välordnat Guest Service.
* Ta ansvar för att reklamationer behandlas på korrekt sätt och att dessa följs upp i systemet C2. GSWOS informerar GSWOM samt berörda avdelningar om det som hänt.
* Vår GSWOS ansvarar för gruppens schemaplanering och tidrapportering.
* Att utbilda och introducera ny Guest Service Welcome Office-personal, extrapersonal och praktikanter.
* Att aktivt delta på avdelningsmöten.
* Tjänsten innefattar skiftarbete och helgtjänstgöring.
* Att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner, förslags och kvalitetssystemet C2, samt kunduppföljningssystemet Loopon
* Att företagets policys efterlevs, som exempelvis klädpolicy
* Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
* Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av GSWOM eller hotellets ledning.
* GSWOS är ansvarig för att GSWOM får uppdatering om hur arbetet gått under GSWOM frånvaro.
* Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas i vår ambition att vara      Europas bästa flygplatshotell.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Mårtensson

Patrik Uppman
+46 701456994
Elisabeth Mellin
+46 84441800
Rikard Hallman
+46 84441800

Sammanfattning

Besöksadress

Tornvägen 2
None

Postadress

Ringvägen 98 A
Stockholm-Arlanda, 19045

Liknande jobb


Helgextra kvällsreceptionist

Helgextra kvällsreceptionist

13 augusti 2024

Hotellreceptionist 2-4 nätter/vecka

Hotellreceptionist 2-4 nätter/vecka

13 augusti 2024

Värd/ Värdinna/receptionist

Värd/ Värdinna/receptionist

12 augusti 2024

12 augusti 2024