OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett utvecklingsteam som bidrar till en bättre arbetsmiljö på Scania? Är du processinriktad och gillar att samarbeta för att nå resultat? Vill du ta en aktiv del i vår resa mot ökad digitalisering och nya sätt att kommunicera och nå fram med kunskap inom området. Då kan det vara dig vi söker som vår nya Guidance Coordinator!
Varför ska du jobba hos oss?
Scanias kärnvärden definierar vår kultur. Kunden först, respekt för individen och eliminering av slöseri i det dagliga arbetet skapar en inspirerande arbetsplats där kund, medarbetare och produkt får ta plats och vi tror att det är viktigt att ha roligt på jobbet. Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter i en internationell miljö andra förmåner som exempelvis Personalbil, resultatbonus och tjänstepension. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan centrala Stockholm och Södertälje med Scania Job Express.
Din roll som Guidance Coordinator
Som Guidance Coordinator arbetar du i ett team tillsammans med andra koordinatorer samt i nära samarbete med kompetenser inom ex Företagshälsovård, Miljö, IT och Underhåll. Arbetet innebär delvis att ta fram nya utbildningar, utveckla och uppdatera nya arbetsmiljöriktlinjer, implementera och träna Scania på metoder och leda interna förbättringsprojekt för Safety & Health. Du deltar aktivt i vårt gemensamma arbete med förvaltning och förbättring av interna processer och arbetsmetoder. I denna roll är du med och påverkar Scanias framtida inriktning och arbetssätt kopplat till arbetsmiljön. Som anställd på Safety & Health Office kan du i stor omfattning vara med och påverka framtida inriktning och arbetssätt kopplat till arbetsmiljön samtidigt som du finns nära verksamheten för att lyssna in deras behov. För att nå våra mål behöver vi nytänkande och positiva medarbetare som utvecklas med oss.
Vem är du?
• Du har arbetslivserfarenhet inom arbetsmiljö
• Relevant universitets utbildning inom arbetsmiljö eller liknande
• Kompetens inom revisionsarbete och arbetsmiljöledningssystems standarden ISO 45001
• Innovativ och har lätt för att inspirera andra
• Du kan leda en grupp och är öppen, ödmjuk och har lätt för att samarbeta med andra i olika konstellationer
• Bra kommunikationsförmåga samt flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
• Erfarenhet från SPS- organisationen och metodutveckling är meriterande
För mer information om rollen Kontakta gärna Gruppchef Anders Axelsson på 08 553 899 22.
Välkommen med din ansökan med CV, personligt via portalen senast den 15 Maj 2022. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum, vi tar inte emot ansökningar via mail.
Scania i Södertälje tillverkar fordon för transportsektorn och är en ledande aktör på världsmarknaden inom framtidens hållbara transportlösningar. Organisationen Safety & Health är lokaliserade på Scania Syd med goda förbindelser för tåg, buss och bil. Här arbetar ca 10 personer dedikerat med arbetsmiljöstyrning och ca 50 personer med operativ Företagshälsovård i nära samverkan.
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com.