Gymnasielärare i naturkunskap

Gymnasielärare i naturkunskap

Arbetsbeskrivning

Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Vi vågar satsa och det ger resultat. Karlfeldtgymnasiet är en skola på frammarsch och här finns tolv nationella program, varav åtta yrkesprogram och fyra högskoleförberedande. Vi arbetar mycket med internationella relationer och har goda kontakter med andra europeiska länder. Skolan deltar i pågående Erasmus-projekt där personal och även elever kommer att få möjlighet att resa och uppleva skolmiljöer i andra länder och få dela erfarenheter.
Vi har ett nära samarbete med näringslivet både lokalt och nationellt, vilket öppnar upp möjligheter för oss som skola att utbilda våra elever efter arbetsmarknadens behov.

Hos oss blir du en del av ett engagerat team med gott samarbetsklimat och stor arbetsglädje. Nu söker vi dig som likt oss vill stötta och inspirera våra elever till att nå deras framtidsdrömmar!

ARBETSUPPGIFTER
- Undervisa elever på gymnasiet i naturkunskap
- Ansvara för att planera och genomföra undervisning
- Ansvara för betygsprövning och betygssättning
- Ansvara för en trygg och utvecklande arbetsmiljö för eleverna

KVALIFIKATIONER
Lärarlegitimation - Krav

Kunskap om skolans styrdokument - Krav

Erfarenhet av att sätta betyg - Meriterande



2.2 Relationsskapande - Krav
Är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer.

2.5 Pedagogisk insikt - Krav
Har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar. Anpassar sättet att förmedla sitt budskap till mottagaren.

3.1 Ledarskap - Krav
Leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Skapar engagemang och delaktighet.

1.01 Personlig mognad - Krav
Är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv,
skiljer på det personliga och det professionella. Förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen.

Utvärderas bäst genom vad kandidaten förmedlar i intervjusituationen och genom att intervjuaren tar ställning till kandidatens känslomässiga stabilitet, kandidatens förmåga att se sin roll i olika situationer och kandidatens förmåga att förhålla sig till och reflektera över saker på ett adekvat sätt.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Artiklar i detta ämnet

  1. Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel

Sammanfattning

Liknande jobb


Gymnasielärare i Filosofi & Psykologi - 30 % tjänst

2 november 2024

Timvikarier till gymnasieskolan

31 oktober 2024

31 oktober 2024