OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skellefteås kommunala gymnasieskola tillhör landets toppskikt, tillsammans med vuxenutbildningen erbjuder vi utbildning med hög kvalité till ungdomar och vuxna samt stimulerar regionens utveckling. Våra fyra gymnasieskolor har 18 nationella program, andelen behöriga lärare ligger över riksgenomsnittet. Samverkan med näringslivet och andra aktörer utvecklas, teknik- och vårdcollege är exempel på detta. Vi jobbar för att ständigt utveckla och förbättra förutsättningarna för våra elever, studerande och personal.
Referensnummer 412
Anställningsformen är tillsvidareanställning/semesteranställning.
Anderstorpsskolan är en av Skellefteås fyra gymnasieskolor och verksamheten omfattar de nationella gymnasieprogrammen Ekonomiska, Estetiska, Fordons-, Handels-, Hotell och Turism och specialutformade samhällsprogram, årskurs 3. Vid skolan finns också gymnasiesärskola med estetiskt program. Skolan har 100 anställda och 950 elever. Skolan är organiserad i fyra enheter under ledning av en verksamhetschef. Varje enhet leds av en rektor och tillsammans bildar verksamhetschef och rektorer ett ledningsteam.
***** Arbetsuppgifter *****
Tjänsten för dig som är intresserad av pedagogiska utmaningar. Du kommer i första hand att arbeta med och utveckla stödverksamheten i matematik för de elever som har svårt att nå kursmålen. Undervisningen kan vara både för grupper eller för enskilda elever på både gymnasie- och grundskolenivå. Undervisning med kursansvar i matematik och/eller annat ämne kan komma att ingå senare beroende på vilka behov som finns inom gymnasieskolorna.
Vi utvecklar ständigt arbetssätten för stödundervisningen och du kommer därför att ha en nyckelroll inom ämnesområdet matematik. Utvecklingsarbetet sker tillsammans med personal inom elevhälsan, skolledningen och lärare så att arbetsformerna bidrar till att eleverna når kursmålen. Stödundervisningen behöver ibland förläggas under elevernas lov.
***** Kvalifikationer *****
Gymnasielärarutbildning med matematik i kombination med annat ämne. Vi ser gärna att du även har speciallärarutbildning eller annan utbildning inom kompetensområdet, kombinerat med praktisk erfarenhet från stöd- eller specialundervisning.
Som lärare ska du ha förmåga att leda, motivera och planera arbetet så att enskilda elever och elevgrupper når sina mål samt att bemöta och undervisa elever med behov av särskilt stöd. Användning av ny teknik ska vara ett naturligt och utvecklande verktyg i undervisningen.
Du ska ha god samarbetsförmåga med olika personalkategorier. Värdefulla egenskaper är flexibilitet, kreativitet och nytänkande. Du ska drivas av intresse att skapa bra förutsättningar för elevernas lärande samt utveckling av gymnasieprogrammen.
Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbeds, då vi sköter rekryteringen själva.
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla-Britt Persdotter, verksamhetschef
0910-73 50 00, 070-205 85 37
Birgitta Ågren, Lärarförbundet
0910-73 50 00
David Fahlesson, LR
0910-73 50 00
Fredrik Wiklund, LR
0910-73 50 00
Leif Löfroth, enhetschef
0910-73 50 00
Siv Brännström, arbetsmarknadskoordinator
0910-73 50 00
Rolf Naalisvaara, Vision
0910-73 50 00
Tommy Lindmark, rektor
0910-73 50 00
Eva Johansson, Lärarförbundet
0910-73 50 00
Hans Fritzén, LR
0910-73 50 00