Gymnasiestrateg till Eskilstuna kommun

Gymnasiestrateg till Eskilstuna kommun

Arbetsbeskrivning

Söker du ett brett uppdrag som ger dig möjligheten att kombinera operativt och strategiskt arbete? Trivs du med att skriva mycket i arbetet? Är du en självständig person, med ett sinne för detaljer och en mycket god administrativ förmåga? Vill du vara en del av att utveckla Eskilstuna kommuns gymnasieskola? Då kan det här vara ett uppdrag för dig! Vi söker nu en gymnasiestrateg som kommer att fungera som stöd för gymnasieskolans skolchefer.

I Eskilstuna finns idag fyra kommunala gymnasieskolor. Vår kommun växer och därför startade vi höstterminen 2021 en ny gymnasieskola. I dagsläget rör sig cirka 3600 elever och 450 medarbetare, varav sju rektorer, på våra gymnasieskolor. Gymnasieskolan är liksom hela Mälardalen i en expansiv fas. Eskilstuna kommunala gymnasieskola är en välfungerande verksamhet och du får möjlighet att vara med att bidra till en fortsatt positiv utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Det här är ett brett och spännande uppdrag som innebär att du arbetar i tätt samarbete med gymnasieskolans skolchef och biträdande skolchef. Du stöttar skolledningen i löpande operativa och strategiska frågor. Två centrala områden i uppdraget är att skriva fram underlag samt att hålla i den övergripande administrativa samordningen, varför du måste har mycket god fallenhet för att utrycka dig på svenska i skrift samt en mycket god administrativ förmåga. Du kommer att arbeta i flera olika IT- system och behöver därför känna dig trygg med att navigera i olika system.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
• Tillsammans med skolchefer arbeta med det verksamhetsövergripande systematiska kvalitetsarbetet.
• Bistå skolchefer med analysunderlag och statistik inför bland annat delårsrapporter, verksamhetsplaner och verksamhetsberättelser.
• Skriva fram underlag och ärenden till skolchefer.
• Hantera statsbidrag och redovisningen av dem.
• Utföra mindre utredningsarbete.
• I olika sammanhang föredra, presentera material samt leda möten och diskussioner. Samt föra protokoll och minnesanteckningar från möten.
• Representera gymnasieskolan i olika sammanhang både internt och externt.
• Samverka med interna och externa aktörer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Relevant högskoleutbildning om minst 180 hp eller 120 p.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift. Du skriver mycket i tjänsten vilket innebär att vi söker dig med förmåga att uttrycka dig på hög akademisk nivå i svenska språket.
• Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
• Vana av att använda dig av digitala verktyg i din vardag.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med gymnasiefrågor, helst på ledningsnivå eller motsvarande.
• Erfarenhet av att arbeta övergripande med t.ex. årshjulsarbete och god vana att analysera och dra slutsatser på aggregerad nivå.
• Arbetat med utrednings-, kvalitets- och/eller utvecklingsuppdrag.
• Erfarenhet av nämndarbete.

För att trivas i rollen måste du uppskatta mixen av operativt och strategiskt arbete- Vidare söker vi dig som är självständig, lyhörd och prestigelös med god förmåga att snabbt kunna sätta dig in i nya uppgifter. För att lyckas i uppdraget behöver du kunna lyfta blicken och ha en helhetssyn samtidigt som du har förmågan att arbeta med uppgifter som ställer krav på noggrannhet och sinne för detaljer. Vi förutsätter att du har en god samarbetsförmåga och trivs med att samverka i olika forum. Du behöver också vara bekväm med att presentera underlag och leda möten både i små och stora sammanhang.

Vill du göra skillnad tillsammans med oss?Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Varje dag tar vi emot 18 000 barn och ungdomar i våra verksamheter. Tillsammans är vi cirka 3 500 medarbetare som bidrar till att barn och ungdomar utmanas, stimuleras och växa till goda lärande individer i våra förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, särskolor, interkulturell enhet och på våra familjecentraler. 

Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Alla medarbetare inom barn- och utbildningsförvaltningen behöver visa upp registerutdrag från Polismyndighetens belastningsregister i samband med anställning.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalighet och att erforderliga beslut fattas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ewa Kälvehed
016-710 25 24
Fredrik Wetterling
016-710 26 42
Elin Engström, Rekryteringskonsult
016-710 51 39
Jannice Kloibhofer, Rektor
016-710 18 11
Rekryteringsenheten (övrig tid)
016-710 70 77
Namn på facklig företrädare lämnas vid förfrågan

Jannice Kloibhofer finns enbart tillgänglig veck

Elin Engström finns tillgänglig vecka 28-29 och

Robert Isaksson
016-710 12 37
Kent Karlsson
016-710 11 30

Sammanfattning

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Barn- och utbildningsförvaltningen
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Granskningshandläggare Landsbygdsenheten

Granskningshandläggare Landsbygdsenheten

18 november 2024

Alkohol- och tillståndshandläggare, Östhammar

Alkohol- och tillståndshandläggare, Östhammar

18 november 2024

Utredare

Utredare

18 november 2024

18 november 2024