OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gymnastikförbundet är en av Sveriges största idrottsorganisationer med drygt 225 000 aktiva medlemmar i 990 föreningar. Föreningarna finns över hela landet och vårt syfte är att stödja våra medlemsföreningars verksamhet. För att få en bild av förbundet får du gärna läsa mer på www.gymnastik.se, eller följa oss i sociala medier.
Är du en kreativ själ som vill vara med och skapa synlighet för Svensk Gymnastik? Nu söker vi en vikarierande marknadskoordinator under cirka ett år. Möjlighet till förlängning finns.
Om rollen
Arbetet innebär att marknadsföra Svensk Gymnastiks verksamheter och tillhörande koncept/varumärken. Du ska utifrån tagna strategier och grafisk profil skapa kampanjer och innehåll i Gymnastikförbundets egna, samt köpta kanaler. Fokus ligger på sociala medier och du har en drivande roll att utveckla avdelningens närvaro och genomslag i våra kanaler.
Utöver att skapa innehåll, ska du publicera och vid behov kunna lägga upp annonskampanjer i sociala medier för att nå önskade målgrupper. Vid annonsering i andra medier är det din uppgift att förhandla priser och upplägg med externa parter.
Kommunikationsbehovet på Gymnastikförbundet är stort och du kommer också att stötta organisationen i operativa kommunikationsfrågor, bland annat genom framtagande av kommunikationsplaner för olika områden, samt genomförande av dessa. Utöver interna målgrupper inom Svensk Gymnastik ligger ett särskilt fokus på att nå målgrupper inom skolan och personer som vi idag inte når i samma utsträckning.
I rollen ingår ett övergripande ansvar för att den grafiska profilen efterföljs, hålls uppdaterad och vid behov utvecklas.
Under en övergångsperiod kommer du att ha ett ansvar för den externa shop som Gymnastikförbundet driver i samarbete med extern leverantör. Du kommer också, med hjälp av kollegor, arbeta med beställningar av kläder via förbundets interna shoppar. Under året kommer denna del av din roll att förändras, men initialt är detta en del av rollen.
Är du den vi söker?
Vi ser gärna att du:
Har jobbat i några år och är en van kreatör och innehållsproducent för innehåll i olika kanaler.
Har jobbat något år med sociala medier.
Du behärskar olika layoutprogram, som InDesign/Illustrator, Photoshop och Canva, för att ta fram kommunikationsmaterial och är van att jobba i Officeprogrammen inklusive Excel.
Du är van att ta fram kommunikationsplaner för olika områden och projekt.
Som person är du:
Kreativ när det kommer till färg, form och text och har förmågan att nyttja befintliga kanaler på ett effektivt sätt.
Nyfiken och uppdaterad på nya funktioner i sociala medier.
En doer som får saker att hända.
Socialt kompetent och serviceminded.
Självgående.
Ordningsam och följer upp detaljer.
Vilka är vi?
Som Marknadskoordinator på Gymnastikförbundet blir du en del av kommunikation- och marknadsteamet som består av ytterligare 4-5 personer. Vi har högt i tak och är inte rädda för att rycka in och hjälpa varandra vid behov.
Gymnastikförbundets nationella kansli är placerat i fräscha lokaler på Södermalm i Stockholm. Det är en arbetsplats där aktivitet och rörelse ligger varmt om hjärtat. Med en arbetsstyrka på ungefär 35 personer stöttar och samarbetar vi för att göra arbetet lite bättre och lite roligare. Vi vill att du ska utvecklas så därför är vi måna om att uppmuntra till att driva på dina egna idéer samt ger dig mycket eget ansvar.
Vi eftersträvar en jämlik och jämställd arbetsplats och vill erbjuda samma möjlighet till utveckling och påverkan oavsett ålder, kön, etnicitet, funktionsnedsättning, religion eller sexuell läggning.
Omfattning: Vikariat ca 1 år 100%. Tjänsten kan innebära arbete på kvällar och helger. Tillträde snarast. Möjlighet till förlängning finns.
För mer information kontakta marknad- och kommunikationschef Lotta Darlin, lotta.darlin@gymnastik.se, 0708-91 21 07. Facklig representant är Sandra Törnvall, sandra.tornvall@gymnastik.se, 08-699 64 71.
Vi ser fram emot din ansökan som ska innehålla: personligt brev, CV, kontaktuppgifter och löneanspråk, samt ett case eller innehåll du skapat och är extra stolt över. Ansökan skickas till lotta.darlin@gymnastik.se senast den 31 december, skriv ”Ansökan marknadskoordinator” i rubrikraden. Urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
För att få en bild av förbundet får du gärna läsa mer på www.gymnastik.se, eller följa oss i sociala medier.