Habiliterare

Habiliterare

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar fyra verksamhetsområden ordinärt boende, vård- och omsorgsboende, LSS/socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns stödfunktioner såsom ekonomer, handläggarenhet, utredar- och utvecklingsenhet och administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill jobba hos en 14-årig tjej som bor i egen bostad. Brukaren har en intellektuell funktionsnedsättning och autism.

Tjejen behöver stöd och hjälp med det mesta i sin vardag och som hennes personal är du delaktig i lek, träning och aktiviteter där hon befinner sig. Det är en aktiv och livlig tjej där du behöver ha ett stort tålamod och kunna sätta gränser.

Som personal är det viktigt att du är en empatisk person som snabbt kan anpassa dig till olika situationer och följa uppsatta rutiner kring omvårdnad och dagliga aktiviteter.

Speciellt viktigt hos denna brukare är att du är lugn, ansvarsfull och har förmåga att läsa av brukaren och personer i din omgivning. Du kommer att ingå i ett team och det är därför viktigt med god samarbetsförmåga och att följa den struktur och arbetssätt som finns kring brukaren. Brukaren har bemanning dygnet runt (förutom skoltid).

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har genomgått omvårdnadsprogrammet eller har annan likvärdig utbildning. Erfarenhet och kunskap inom tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande är meriterande.

Du är social, flexibel och en ansvarstagande person. Arbetet ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer, så vi ser gärna att du är lugn och lyhörd i ditt arbete.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om du söker arbete hos en person som är under 18 år behöver du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Tänk på att det tar mellan två och tre veckor att få hem utdraget. Beställ det gärna redan samma dag som du söker arbete. Du hittar blanketten på polisens hemsida, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Stödassistent (vaken natt)

Stödassistent (vaken natt)

23 december 2024

Arbetsledare

Arbetsledare

20 december 2024

Stödassistent  till Villa stinsens gruppbostad, Danderyds kommun

Stödassistent till Villa stinsens gruppbostad, Danderyds kommun

20 december 2024