Håbo kommun söker en nämndsekreterare

Håbo kommun söker en nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen
På socialförvaltningen i Håbo får du kollegor som gärna delar med sig av sin kompetens.

Ledarskapet är kommunikativt och tillitsfullt. Vi samarbetar och värdesätter goda relationer och vill skapa en lärande miljö i både våra verksamheter och för dig som medarbetare.

Socialförvaltningen arbetar idag med två nämnder, socialnämnden och vård- och omsorgsnämnden. Nämndesekreteraren arbetar mot båda dessa nämnder. Tjänsten ingår i förvaltningens nystartade kansli och din närmaste chef blir kansliets administrativa chef. I rollen ligger stort ansvar att i nära samverkan med politiken, förvaltningsledningen samt övriga befattningar i förvaltningskansliet, strukturera och driva det egna arbetet framåt

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare ansvarar du för förvaltningens nämndadministration, planering, beredningsprocess och nämndsmöten. I rollen ingår också att bevaka den kommungemensamma nämndhanteringen och samverka med kommunkansliet. Tjänsten innefattar även ansvar inom förvaltningens arbete med personuppgiftsbehandling, GDPR och sekretess. Du kommer ha ansvaret för inkommande post, förvaltningens myndighetsbrevlåda samt hanteringen av handlingar, registratur, ärendehantering, arkiv och dokumentflöden. Nämndsekreteraren ska även kunna fungera som superanvändare i olika administrativa stödsystem och lägga upp ärenden, göra mindre utredningar samt upprätta tjänsteskrivelser och andra handlingar på uppdrag av förvaltningens chefer. I rollen ingår att arbeta aktivt med förvaltningens kvalitetsarbete vilket kan omfatta exempelvis statistikinhämtning, internkontroll samt att sammanställa och leverera underlag till interna och externa parter.

Nämndsekreteraren administrerar förvaltningens centrala partssamverkan och kan, på uppdrag av förvaltningschef, även fungera som sekreterare i andra sammanhang. Visst administrativt stöd åt förvaltningschefen kommer också att ingå. Arbetet är omväxlande med många olika administrativa uppgifter av både mer kvalificerad och av enklare art. Arbetet innebär många kontakter och samverkansparter både internt och externt.

Kvalifikationer
Du har lämplig högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning, juridik eller annan motsvarande högskolekompetens. Vi ser gärna att du har erfarenhet från offentlig verksamhet och myndighetsutövning. Erfarenhet från socialtjänstens område är meriterande liksom tidigare erfarenhet som nämndsekreterare. Du förutsätts ha förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Då Håbo är ett finsk förvaltningsområden är även kunskaper i finska språket meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personliga lämplighet.

Tycker du att det här låter som jobbet för dig? Vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet kommer att pågå fortlöpande.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Håbo kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och vi undanber oss vänligen erbjudande om annonsering och annan hjälp med denna rekrytering

Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Vi söker dig som
För den här tjänsten söker vi dig som gillar att arbeta med administrativa frågor. Du är en effektiv och noggrann person som har lätt att strukturera och prioritera. Service är viktigt för dig och du bjuder in till dialog och skapar bra relationer med både kollegor och förtroendevalda.





Om Håbo kommun


Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.

Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2022
  • Ansök senast: 10 augusti 2022

Postadress

Storgatan 13
Mellerud, 46480

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024