Häftig möjlighet – Junior Internal Audit Officer till en innovativ och g...

Häftig möjlighet – Junior Internal Audit Officer till en innovativ och g...

Arbetsbeskrivning

Häftig möjlighet - bli en del av en innovativ och global gigant inom elektronik- & informationsteknologi som Junior Internal Audit Officer

- Eftersom rollen kräver att du är en duktig kommunikatör på engelska och förstår språket är vissa delar av annonsen skriven på engelska

Allmän sammanfattning:

- Start: Omgående
- Geografi: Stockholm
- Upplägg: Konsultuppdrag (för den som vill finns en möjlighet att bli överrekryterad)
- Längd: 6 månader med goda möjligheter till förlängning
- Omfattning: 100%


Arbetsbeskrivning:

- This role is responsible for maintaining systems and securing business procedures and process based on Work flow and GPPM. A good understanding of business processes and system skills are required. Although internal audit and system admin role are the main responsibility, this person should support with audit related tasks and rutines.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- System Admin - Maintain and support users on Work flow, GPPM, EW, ICMS & VERS as a system administrator. Main role.
- Internal Inspection - Conduct routine and periodic audits in invoices, payments, evidence and sales deduction or approvals.
- Monitoring - Monitor work flows & processes and investigate and report in case.
- Documentation - Revise and update policy in GPPM with process owners and support periodic audits such as Self Audit & ICMS to communicate and review documents and evidences.
- Support - Ad hoc and report upon request by Manager.


Kontaktpersoner du internt kommer arbeta med:

- Managers, processägare & processledare
- EHQ & HQ (Europeiska huvudkontoret & Huvudkontoret)
- Supportavdelningen för samtliga processer


Vi tror att din profil ser ut såhär…:

- Universitetsutbildning eller annan högre utbildning inom Business Administration
- Strukturerad och organiserad både när du rapporterar vidare och när du arbetar
- Goda M/S Officekunskaper - och avancerade kunskaper inom Excel
- Erfarenheter av SAP ERP är ett stort plus
- Erfarenhet av både system och processutvecklingsprojekt


Tidigare erfarenheter:

- Minst 2 års erfarenhet som fulltidsanställd inom system- & processutveckling eller internrevision; föredragsvis på inom en global organisation
- Djup förståelse inom minst ett av dessa områden: Finance, MIS eller Sälj


Kunskaper & Färdigheter:

- Utmärkta kommunikationskunskaper verbalt & skriftligt på engelska för att kommunicera internt och för rapportering
- Analytisk & god problemlösarförmåga för rapportering och andra utmaningar som kan dyka upp
- Strukturerad och organiserad vid rapportering med god förståelse för data- & faktaanalys
- Motiveras inifrån och har en god time managementförmåga för att möta deadlines
- Service-minded och har en positiv inställning både till kollegor och nya uppgifter
- Duktig på IT-system och data
- Tycker om att lära sig nya saker och lösa problem; ”Varför”- & ”Hur”-tänk
- Vill engagera sig aktivt och är drivs av att lösa alla sorters utmaningar
- Självgående och bidrar till god stämning bland kollegor


Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2021
  • Ansök senast: 2 april 2022

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Internrevisor

Internrevisor

19 november 2024

19 november 2024