Hagberg & Aneborn Fondkommission söker en Back office coordinator

Hagberg & Aneborn Fondkommission söker en Back office coordinator

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Till Hagberg & Aneborn Fondkommission söker vi nu kandidater för en roll som Back Office Coordinator. I rollen kommer du att få jobba administrativt och lära dig grunderna inom Back Office. Arbetsuppgifterna kommer bland annat innefatta att:

- Registrera anmälningssedlar

- Göra avstämningar

- Ansvara själv för mindre transaktioner samt även bistå kollegor i större transaktioner

- På sikt jobba med VPC

Utöver arbetet på Back Office kommer du även vara ansvarig för den dagliga driften av kontoret. Du kommer bland annat att tillse att kontorsmaterial och annat nödvändigt finns tillgängligt, förbereda möten, ta emot besök samt andra diverse administrativa uppgifter.



Det här är en perfekt möjlighet för dig som har ett intresse för finans att komma in i branschen och få jobba med engagerade och kompetenta kollegor.

Kvalifikationer och egenskaper
För att vara kvalificerad för rollen ser vi gärna att du har minst två års arbetslivserfarenhet. Har du tidigare jobbat inom kundtjänst på bank eller har haft liknande kontorsarbete är det meriterande för rollen. Har du en akademisk högskoleutbildning inom ekonomi/finans är det meriterande, men inget krav.

Då rollen inte ställer större krav på tidigare erfarenhet kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. För att vara passande för rollen krävs det att du har ett proaktivt och prestigelöst arbetssätt. Du tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter och rollen kräver att du kan stötta dina kollegor och lösa uppgifter där behovet finns.

Om Hagberg & Aneborn Fondkommission
Hagberg & Aneborn Fondkommission är ett oberoende emissionsinstitut med fokus på projektledning och ärendehantering i Euroclear Sweden AB. Navet i verksamheten är backoffice som tillsammans med projektledare arbetar nära kunden under hela transaktionen, från planeringsstadiet till slutlig leverans av värdepapper. Personalen har mångårig erfarenhet från värdepappersmarknaden, finansmarknaden och framför allt emissionsmarknaden.

Hagberg & Aneborn är ett värdepappersbolag och står under Finansinspektionens tillsyn. Som erfarna rådgivare kan de även ansvara för upprättandet av erforderlig dokumentation så som prospekt eller informationsmemorandum i samband med nyemissioner, börsnoteringar, offentliga uppköp, anslutning till Euroclear eller andra bolagshändelser.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin!

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som erbjuder rekrytering och konsultuthyrning inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Hagberg & Aneborn Fondkommission med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Olle Eriksson på olle.eriksson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

LI-OE1

administration

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2023
  • Ansök senast: 12 november 2023

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024