OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En ny och spännande Controllertjänst finns nu att söka vid Hägerstens församling
Gillar du att underhålla och förbättra rutiner? Söker du en roll där du får ägna dig åt analys den ena dagen och personalfrågor den andra? Då är detta drömjobbet för dig. Hägersten Församling söker nu en Controller för en mångfacetterad roll där du själv kommer att få vara med och utforma tjänsten.Tjänsten är på deltid, vilket motsvarar 60%.
Ditt anställningserbjudande
Välkommen till Hägersten församling, en härlig arbetsplats där många intressanta möten och samtal äger rum. Här väntar en spännande roll som du kommer få vara med att bygga upp.
På din avdelning kommer du ha personalansvar för tre personer. En av dessa är ekonomiassistent och de andra är så kallade kyrkoskrivare. Deras uppgift är att boka alla kyrkliga handlingar (begravningar, dop och vigslar) samt bokning av all annan verksamhet som församlingen bedriver. Du kommer att rapportera till den Administrativa chefen. Tjänsten är på 60% och dina arbetsdagar kommer att vara tisdag, onsdag och torsdag.
Dina arbetsuppgifter
Några av dina arbetsuppgifter:
• Analyser och löpande uppföljning av verksamheternas budget och resultat
• Underhåll av adekvata budgetmallar och konteringsanvisningar
• Underhåll, systemsyn och dokumentation av ingående delar i ekonomi, löne- och tidredovisningssystem samt gränssnitt
• Avstämning och hantering av månatlig redovisning från extern värdepappersförvaltare
• Kontinuerligt underhåll och uppdatering av systemparametrar (t.e.x. personalfördelningsprocent budget/lön, kodning budgetmallar etc.)
• Arbetsleda samt utföra utvecklingssamtal, lönesamtal, arbetsmiljöansvar för bokning och ekonomiassistent
• Inhämtande och uppföljning samt analys av verksamhetsstatistik
Värt att veta
Församlingen har god ekonomi och en vacker arbetsmiljö. Du välkomnas till härliga lokaler där du kommer bli en del av ett trevligt gäng som alla bidrar till ett öppet och inkluderande arbetsklimat.
Arbetsplatsen är från 1960-talet och är tillgänglig för rullstol eller rollator. Det finns en ramp för att komma in. Har du behov av mer individuella anpassningar, har församlingen kunskap om Bidrag till arbetshjälpmedel.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot redovisning/finans eller motsvarande. Du har erfarenhet av att arbeta med löpande bokföring då du har en stöttande funktion till ekonomiassistenten. Vidare har du erfarenhet av att analysera och förmågan att utveckla systemkrav och flöden. Vi ser även att du kan hantera systemparametrar och gränssnitt i ekonomi-, löne- och tidrapporteringssystem. Har du erfarenhet av att arbeta på revisionsbyrå och arbetsledning är detta meriterande. Du inser vikten av att arbeta metodiskt och att dokumentera.
Som person är du strukturerad, noggrann samt har förmågan att se helheten. Då du har personalansvar är en god kommunikationsförmåga och pedagogik högt värdesatt. Du har inga problem att arbeta självständigt och besitter god initiativförmåga för att få saker att hända.
Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07