OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HAGS en global leverantör som erbjuder produkter inom lek, sport & fitness, park & stadsmiljö samt marint & bryggor. Många års erfarenhet och samarbeten har gjort HAGS lekutrustning till storsäljare över hela världen. HAGS Aneby AB ingår i den amerikanska koncernen Play Power som omsätter ca 600 MUSD och HAGS Aneby är 70 anställda och omsätter 400 MSEK.
Vi söker Dig som vill vara ett av HAGS ansikte utåt då det gäller att supportera våra kunder kring tekniska frågor och problemställningar. Du kommer att ingå som en del i vår avdelning teknisk support, installation och projekt (TPI) där kundservice är ett av ledorden. Teamkänsla och att jobba i team är naturligt för Dig, men även att ta egna initiativ och jobba självständigt.
TPI´s ansvar är att ansvara för telefonsupport till kunder via den tekniska telefonslingan och att besvara frågor från kunder via ärendehanteringssystemet CS. Registrera offerter och order gällande entreprenad och montering. Arbetsuppgifterna inkluderar även viss reklamationshantering. Support internt och externt för säljare, kunder och entreprenörer vid uppstart, under projektets gång och vid avslut av projekt. Det kan bli viss support ute hos kund vilket innebär enstaka resor.
Vi ser gärna att Du:
· har vana av extern kontakt med kunder eller leverantörer
· kan uttrycka Dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska
· har stor produkterfarenhet av våra olika produktfamiljer
· har erfarenhet av Jeeves
· har erfarenhet av MS Office
· är praktiskt lagd och kan läsa ritningar/instruktioner
Som person är Du noggrann, strukturerad samt gillar att lösa tekniska problem och bidra med tankar och idéer. Har hög servicekänsla och lätt för att samarbeta.
Ansökan
Du ansöker genom vår webbsida www.hags.se/karriär och sista ansökningsdag är 2021-09-05
Om du har frågor är du välkommen att ringa eller maila till:
Försäljningschef Niclas Skarby tel 0380-47360, n.skarby@hags.com