OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om HAGS
HAGS är en global leverantör som erbjuder produkter inom lek, sport & fitness, park & stadsmiljö samt marint & bryggor. 1948 grundades HAGS i en liten industrilokal i Aneby med en vision om att göra världen till en bättre plats genom att tillföra lekprodukter för utomhusmiljöer – en vision som vi lever upp till än idag. Våra produkter utformas för människor i alla åldrar, med olika förutsättningar och av alla nationaliteter. Idag är vi en global leverantör av utomhusprodukter och hjärtat i verksamheten finns kvar där allt en gång började - i natursköna Aneby.
Många års erfarenhet och samarbeten har gjort HAGS lekutrustning till storsäljare över hela världen. HAGS Aneby AB ingår i den amerikanska koncernen Play Power som omsätter ca 600 MUSD. HAGS Aneby har omkring 70 anställda och omsätter 400 MSEK.
Under de senaste åren har vi ökat vår omsättning betydligt, och därför är vi just nu i behov av att utöka vår kundsupport med ännu en kollega. Vi erbjuder dig en trivsam arbetsplats i Aneby med möjlighet till yrkesmässig utveckling. HAGS kännetecknas av god gemenskap och en inkluderande och prestigelös kultur. Våra värdeord är Handling, Ansvar, Glädje och Samarbete vilket ska genomsyra allt vi gör. Just nu arbetar många inom HAGS Aneby AB delvis på distans, vilket givetvis är frivilligt och kommer att vara en möjlighet även framöver, förutsatt att arbetsuppgifter och arbetsmiljö inte påverkas negativt.
Uppdraget
Vi söker dig som vill vara med och bidra till att våra kunder upplever en hög service inom områdena produkter, priser, orderhantering, teknisk support, kampanjer, reklamationer, reservdelar samt övriga frågor som kunden behöver hjälp med. Genom professionellt agerande erbjuder du och dina kollegor support och ordermottagning för att säkerställa vår försäljning och leverans. Det innebär bland annat arbetsuppgifter som:
- Svara på inkommande samtal och mail från kunder
- Registrera order och reklamationer samt hantera övrig dokumentation kring dessa
- Upprätta affärsmöjligheter samt skapa och förmedla offerter
- Hantera och koordinera underlag för kundförslag internt samt till kund
I uppdraget ingår även övrigt förekommande arbetsuppgifter som främjar HAGS utveckling.
Vi söker dig
För att lyckas i rollen behöver du ha ett intresse för HAGS produkter och en hög servicekänsla där kunden är i fokus. Du är positiv, lösningsorienterad och uppskattar att samarbeta tillsammans med andra men du är också van att självständigt planera ditt arbete. Du är flexibel, prestigelös och det är naturligt för dig att dela med dig av din kunskap och erfarenheter till andra.
Vi söker dig som delar vår värdegrund och har:
- Gymnasial utbildning och eller annan relevant utbildning för uppdraget
- Goda kunskaper av Office 365 och systemvana. Erfarenhet av MPS är meriterande.
- Teknisk- och ekonomisk förståelse
- Goda språkkunskaper i svenska samt engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald och välkomnar alla sökande. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.