OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Haldex är en tillverkare av pålitliga och innovativa bromssystem och luftfjädringslösningar som förbättrar säkerhet, dynamik och hållbarhet för tunga fordon. Haldex kunder är i första ledet stora tillverkare av lastbilar, bussar och släpvagnar i Nordamerika, Europa och Asien. På eftermarknaden erbjuder Haldex reservdelar och service till distributörer, verkstäder och stora logistikföretag. Haldex grundades 1887 i Landskrona och har sedan dess utmärkt sig genom ett innovativt forsknings- och utvecklingsarbete som skapat banbrytande tekniska fordonslösningar. Idag fokuseras utvecklingen på säkerhet och på framtidens elektrifierade och uppkopplade tunga fordon. Haldex verksamhet är global med cirka 2 000 medarbetare i 19 länder. Vi ingår i SAFHOLLAND-koncernen.
Vi söker nu en Redovisningsassistent (AP/AR)
Vill du vara en viktig spelare i vårt ekonomiteam i Landskrona, bestående av 5-6 personer? Vi söker en redovisningsassistent med högt driv och god förmåga att planera och prioritera. Att tillhöra ekonomifunktionen på Haldex handlar om att vara bäst på det vi gör i ett högt tempo men vi har samtidigt roligt på vägen! Du förväntas bidra med finansiell kunskap och arbetet innebär framför allt administration av leverantörs- och kundkonton, betalningar och avstämningar.
Som anställd hos Haldex förväntas du dela Haldex värderingar samt vara engagerad och resultatdriven med att bidra i de kontinuerliga förbättringar som sker med tillämpning av Haldex Way och våra 4C (Challenge, Collaborate, Commit & Deliver och Celebrate).
Arbetsuppgifter och huvudsakliga ansvarsområden
- Administration av leverantörsskulder och kundfordringar
- Utfärda fakturor till kunder
- Hantera betalningar och bokföring av betalningar
- Administration av godkännandeflöden och rättigheter
- Krav- och kredithantering
- Kassaflödesrapportering
- Avstämning av bank- och balanskonton
- Bokslutsaktiviteter
Mera om tjänsten
Registrering av leverantörsreskontra är för närvarande outsourcad till tredje part. Rollen har möjligheter att växa till att bli en ledare för de outsourcade aktiviteterna. Förutom att arbeta med dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer du även att arbeta som backup inom andra ekonomiområden.
Vem är du?
Du har 2 till 3-års erfarenhet av att arbeta i ekonomiteam med kundfordringar eller leverantörsskulder. Fördel att ha en examen i ekonomi. Du har ett affärstänkande och kan förklara de beslut du fattar på ett pedagogiskt sätt. Du anpassar dig lätt, är prestigelös och ödmjuk. Som professionell väljer du att arbeta proaktivt, vara samarbetsvillig och utmana det konventionella. Du har god kunskap om hela Officepaketet, särskilt Excel och det är meriterande om du har arbetat i AX12, SAP eller Medius tidigare. Du talar flytande svenska samt engelska.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att skicka ditt CV och ditt personliga brev till petra.fransson@haldex.com (rubrik "ansökan Redovisningsassistent") så snart som möjligt dock senast den 19 mars. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta Ekonomichef Donald Billing på donald.billing@haldex.com. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Kontaktpersoner på detta företaget
Human Resources Donny Svensson
0418-476310
Quality Assurance Manager Tommy Eklund
0418-476353
Ordförande IF-Metall Michael Collin
0418-476285
Global Product Manager ABA Patrik Käll
0418-476147
Ordförande Unionen Martin Tegnér
0418-476271
Supply Chain Manager Martin Tegnér
HR Manager Helena Estling