OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pandemin har påverkat resandet i kollektivtrafiken kraftigt och resandet har varit lägre än på många år. Återhämtningen i resandet har dock redan börjat och vi söker därför fler timanställda informatörer till vår informationsenhet på Hallandstrafiken.
Du gillar
att möta och serva människor
att hitta lösningar som passar varje kunds unika förutsättningar
att hjälpa resenärer i kniviga och stressiga situationer
att bidra till ett mer hållbart Halland
Är det check på dessa punkter så har du här ett varierande, utmanande och framför allt, väldigt roligt jobb hos oss, som timmis på Informationsenheten
INFORMATIONSENHETEN
Du arbetar i Hallandstrafikens First Line och har som primär arbetsuppgift att presentera bästa möjliga reseinformation i alla våra externa kanaler: appen, hemsidan, chatten och på Facebook. Som informatör på Infoenheten är du en av de första personerna som våra kunder möter när de kontaktar oss via telefon till Trafikupplysningen, i chatten på hemsidan eller på Facebook.
Informationen till resenärerna vid störningar och avvikelser i tåg- och busstrafiken, är en prioriterad arbetsuppgift. Informationen måste vara mycket kundorienterad, men också snabbt presenterad och framför allt korrekt. Informationen publicerar du via olika IT-stöd i våra olika kanaler. IT-system som Tris, Elmer, Rail-IT, JETAS och Respons blir snabbt dina nya favoriter.
I arbetsuppgifterna ingår också att svara på diverse kundfrågor i telefon i vår Trafikupplysning, hantera och administrera inkomna kundärenden och viss administration av periodkort i Mitt konto.
Du har din placering på huvudkontoret i Falkenberg, men under pandemin gäller distansarbete för alla våra informatörer. Vi har verksamheten öppen året runt, alla dagar i veckan, vilket innebär att du får varierande arbetstider d.v.s. morgon-, dag- kvälls- och helgtjänstgöring.
Vi kommer att anställa flera timanställda omgående. Hur många uppdrag/pass du får som timmis kan vi aldrig garantera. Men erfarenheten visar att mellan ett och tre pass per vecka är normalt för en timmis.
DET HÄR ERBJUDER VI DIG
Alla former av anställningar hos oss på Informationsenheten börjar med tre till fyra veckors introduktionsutbildning på heltid, för att du ska känna dig trygg i dina arbetsuppgifter. Här får du en grundlig introduktion i alla arbetsuppgifter, de system och verktyg vi arbetar med. Utbildningen är en viktig satsning vi gör för våra nya medarbetare. Den är grunden för det långvariga samarbete vi ser framför oss. Utbildningen startar den 30 augusti 2021 och denna måste du kunna delta på för att bli aktuell för tjänsten.
Medarbetarnas hälsa främjar vi genom friskvårdsbidrag. Vårt huvudkontor är centralt beläget i Falkenberg vid Bussterminalen på Holgersplan, granne med gamla tågstationen. Det innebär att det är enkelt att ta sig till jobbet. Dessutom erhåller du ett resekort som löneförmån som gör att du kan åka kollektivt! Men under pandemin bedrivs som sagt det mesta av enhetens arbete på distans.
HAR DU VAD SOM KRÄVS?
Inom vår Informationsenhet ser vi helst dig som har en utbildning i kommunikation, kanske en pågående sådan eller annan erfarenhet och kompetens från liknande arbete som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du måste ha en god kommunikativ förmåga och vara en driven, skicklig och van skribent. Du behöver ha erfarenheter från uppgifter där du mött och hanterat kunder. Du är mycket serviceinriktad och noggrann med fokus på kundens problem.
När vi hanterar olika former av trafikstörningar är det ibland mycket högt tryck på informationsenheten så kunderna får snabb och korrekt information. Det kan ibland upplevas som både stressigt och pressande så det måste du kunna hantera. Du behöver även ha mycket goda kunskaper i svenska språket (både tal och skrift) och goda kunskaper i engelska språket. Eftersom vi använder fler olika IT-stöd måste du ha en väl utvecklad datavana och datakunskap.
Men kanske viktigast av allt är att du alltid har allt fokus på kunden och viljan att hjälpa och stödja kunden i den aktuella situationen.
ÖVRIGT:
Vi har löpande urval så skicka snarast in din ansökan via mail till rekrytering@hlt.se, dock senast den 23 augusti 2021. Märk mailet med ”Timanställning Infoenheten”.
Enhetschef Peter Gyllander, Informationsenheten, peter.gyllander@hlt.se svarar på dina frågor via mailen.
Välkommen med din ansökan!
Vi har tagit ställning till våra rekryteringskanaler så vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
För oss står kunden och kundbemötandet i fokus. Vi är med kunden genom hela resan, med alla produkter och tjänster som behövs för resandet.
Under 2020 har världspandemin påverkat resandet med kollektivtrafiken mycket kraftigt och resandet har därför minskat under 2020. Under 2020 gjordes cirka 12 miljoner resor, 2019 gjordes nära 20 miljoner resor med Hallandstrafiken. Vi erbjuder tågtrafik med Öresundstågen, Krösatågen, Pågatågen och Västtågen. Busstrafik i form av linjetrafik och skolskjuts, och anropsstyrd trafik som inkluderar färdtjänst, sjukresor och närtrafik.
Idag är vi nära 90 medarbetare. Vi arbetar med allt från trafikplanering och trafikutveckling till IT-lösningar, miljö, ekonomi, information och marknadsföring. Vi är dessutom bokningscentral för länets sjukresor och för färdtjänstresorna i Laholms, Halmstads, Falkenbergs, Varbergs och Hyltes kommuner. Vi har också fem kundservicebutiker som säljer resor inom och utanför Halland.