Hållbar Affärsutvecklare till Bostadsutvecklare AB MOFO Bostad

Arbetsbeskrivning

AB MOFO Bostad är ett ungt bostadsutvecklingsbolag med lång erfarenhet och rutin innanför väggarna där störst fokus för oss är välbyggda bostadsrätter i Mellansverige. Vår filosofi är att erbjuda unika och hållbara hem för moderna och medvetna människor, som väljer sitt boende med omsorg. I ett MOFO-boende kan du därför vara säker på att vi tar ett helhetsansvar för att skapa hem där människor trivs och mår bra.
Allt tar sin början i visioner och insikter om vad människor har för behov och önskemål idag såväl som i framtiden. När vi hittar ett passande område skapar vi en boendemiljö med människornas behov i centrum och utvecklar hållbara, genomtänkta och miljösmarta boenden inom en attraktiv prisbild. Men vårt ansvar tar inte slut i och med att hemmen är möblerade och inflyttade. Våra bostäder ska leva och utvecklas. Därför tar vi också ansvar för förvaltningen av huset, stöttar i arbetet med att bilda bostadsrättsförening för medlemmarna.

Om Rollen
Vill du arbeta i ett bostadsutvecklingsbolag som ligger i framkant och som har en vision att skapa landmärken med tidlösa hem att leva i och beröras av länge? Är du själv lösningsorienterad samt ser utmaningar som möjligheter? Vill du utvecklas i ett nytänkande, erfaret och dynamiskt team? Då kommer du att trivas hos MOFO-koncernen och du kommer med i en mycket spännande fas där såväl nya arbetssätt och rutiner utarbetas samtidigt som vi kraftigt ökar vår omsättning, vårt resultat och våra årliga investeringar!
Du kommer ha en central roll i vår verksamhet och du kommer ingå i ett engagerat team.I din roll kommer du ansvara för att driva och utveckla koncernens pågående och framtida bolagsbyggande projekt samt de faktiska byggprojekt bolaget utvecklar. Du arbetar i nära samverkan med framför allt teamet på projektutveckling & projektledning, ekonomi samt vår ledning. Som Affärsutvecklare på MOFO Bostad utgår du från kontoret på Drottninggatan i Örebro och du rapporterar till ledning och delvis till vår aktiva styrelse.

Mer om tjänsten
Inom bostadsutveckling möter vi verkligen en framtid i förändring och enormt snabb utveckling där konjunktursvängningar ställer höga krav på oss. För att möta detta har vi en kraftigt ökad investeringsportfölj över den kommande tio-årsperioden och flera mycket stora projekt där du givetvis blir en viktig spelare. Digitalisering är en helt avgörande del för att arbeta smartare och kunna fortsätta vara konkurrenskraftig och ledande i vår bransch.
I uppdraget som Affärsutvecklare ansvarar du för att driva och utveckla relationer, projekt och hållbara lösningar. Funktionen innehåller bland annat AI - utveckling och utmaningar i planprocesser och bygglovsfrågor, design och hållbarhet, upphandling och val av entreprenör. Funktionen går tvärs igenom alla delar av koncernen.
Exempel på ansvarsområden:
Utveckla och digitalisera våra arbetssätt, såväl mot kund som internt, så att koncernen kan fortsätta utvecklingen kring att arbeta med en tydlig röd tråd för effektiva och hållbara processer.
AI och dess utveckling och utmaningar – hur kan vi dra nytta av detta. IT, Stadsnät, Elnät, Automation och Mätinsamling mm.
Strategisk verksamhetsutveckling & IT för hela koncernen.
Arbetsprocesser & ledningssystem.
Planarbeten & bygglovsfrågor.
Design, hållbarhetsprogram, marknad & upphandling.
Support, försäljning, service & administration både mot slutkund samt mot partners.

Du förväntas vara intresserad och engagerad i andra verksamhetsområden än ditt eget, du är professionell och noggrann samt arbetar strukturerat. Du är självklart med och påverkar hela koncernens utveckling med en familjär känsla.

Vem kommer trivas hos oss?
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område. Ditt personliga intresse för IT och teknik/design hjälper dig i ditt dagliga arbete. Vidare värderas erfarenheter från att driva förändringsarbete och erfarenhet från att vara affärsutvecklare. Att du är duktig på att skriva och skicklig på att tala framför medarbetare, kunder, styrelse och andra intressenter kommer också att vara värdefullt.
Ditt personliga driv och engagemang samt dina personliga egenskaper kommer att vara avgörande vid utvärderingen. Du är trygg i din arbetsroll och som person, har en god samarbetsförmåga och är prestigelös, kreativ och kommunikativ samt gillar relationer. Du får energi av att arbeta i en tillvaro med många kontaktytor men med få kollegor. Din breda kunskap värderas högre än spetskompetensen. Du är bekväm med resande i tjänsten.
Vi arbetar under devisen ”Frihet under ansvar” och förutsätter din närvaro i tid och rum där ditt fokus ligger helhjärtat på din tjänst hos MOFO Bostad. Du hittar själv dina långsiktiga och kortsiktiga uppgifter inom koncernen utifrån ledningens uppsatta mål. Att vara den självständiga lagspelaren med den fria rollen på mitten är naturligt för dig.

Kontakt
Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler på tel 070-5919033 alternativt Maria Roseen på tel 070-2590507. Vi utvärderar löpande sökande. Senast ansökningsdatum är den 2024-10-15.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oak Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2024
  • Ansök senast: 16 oktober 2024

Liknande jobb


Compliance Manager

Compliance Manager

20 december 2024

Business Process Manager

20 december 2024

20 december 2024