OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Signalisten söker nu en Hållbarhets- och kvalitetssamordnare till vår Kvalitetsenhet, som är en nybildad enhet placerad på Utvecklingsavdelningen.
Inom Kvalitetsenheten finns fyra engagerade och drivna specialister som alla arbetar med att utveckla Signalistens verksamhet på flera olika områden med fokus på kvalitet och hållbarhet.
På Utvecklingsavdelningen finns förutom Kvalitetsenheten även funktioner för HR, Upphandling och Kommunikation. Vi är 15 engagerade personer med ett öppet och positivt arbetsklimat.
Om Signalisten
Vi är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. I vårt bestånd finns ca 4 000 hyresrätter, 300 lokaler och 6 000 parkeringsplatser. Stiftelsens uppdrag är att bidra till bostadsförsörjning och utveckla stadsmiljön i Solna. Vår värdegrund utgör en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande. Vi är drygt 80 medarbetare. Vårt kontor ligger i ljusa och fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna centrum.
Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande!
Om tjänsten
Hos oss erbjuds du en roll med stor möjlighet att utveckla Signalistens verksamhet. Du kommer att bli en viktig och värdefull medlem inom företaget där du får möjlighet att göra skillnad.
Vi bedömer att tyngdpunkten för den här rollen kommer att vara på hållbarhetsområdet med fokus på miljöfrågor. Du kommer att spela en central roll för att vi ska nå våra hållbarhetsmål och kommer att stötta vår fastighetsavdelning i arbetet med att bygga och renovera hållbart. Exempel på arbetsuppgifter är att ansvara för Signalistens miljöledningssystem, koordinera vårt arbete med miljöcertifieringar, samordna avvikelsehantering och att arbeta med samordning och dokumentation inom hållbarhet. Du kommer att driva och samordna aktiviteter och projekt inom såväl kvalitet som hållbarhet. Du kommer att verka för att sprida kunskap om hållbarhet inom organisationen genom att bland annat utbilda medarbetare i miljöfrågor.
Du kommer att stötta organisationen i att kontinuerligt förbättra arbetssätt och metoder som stärker våra processer. Vi värdesätter och uppmuntrar till aktivt samarbete inom och mellan våra olika avdelningar.
För att lyckas i rollen som Hållbarhets- och Kvalitétssamordnare ska du ha:
- En relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Några års erfarenhet av att samordna och driva miljö- och hållbarhetsrelaterade frågor i ett företag eller en organisation
- Kunskap om miljöbalken och miljölagstiftning
- Kunskap om olika ledningssystem
- God kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt på svenska
Det är en fördel om du har erfarenhet av:
- Praktiskt arbete med miljöledningssystem
- Inköps- och leverantörskrav och uppföljning inklusive revisioner ur hållbarhetsperspektiv
- Förståelse för offentlig upphandling
- Miljöfrågor i fastighetsbranschen
- Arbete med konkreta miljöförbättringar inom områdena kemikalier, avfall och cirkularitet, biologisk mångfald och/eller klimat.
Vi tror att du är strukturerad och trivs med att arbeta mot många olika kontaktytor, både internt och externt. Du kan driva egna projekt med stort engagemang och ta tag i problem som dyker upp och kan hantera dessa på bästa sätt utifrån ett långsiktigt perspektiv. Vi ser att du behöver vara utvecklingsorienterad och kreativ samtidigt som du har kunskap om aktuella krav.
Då Signalisten är en upphandlande organisation ser vi det som meriterande om du har förståelse för offentlig upphandling.
Tillsättning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och tillsättning sker snarast enligt överenskommelse.
Ansökan
Registrera din ansökan så fort som möjligt då vi intervjuar löpande, dock senast den 6 oktober.
Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår hemsida. I ditt CV vill vi att du visar att du matchar kraven som nämns i annonsen. Uppge även ditt löneanspråk när du ansöker.
Vi kommer att använda kompetensmatchningstest i rekryteringsprocessen.
Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Matilda Nyberg Dahlbäck, Enhetschef för Kvalitetsenheten: matilda.dahlback@signalisten.se
Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Annika Tysk, HR-konsult: annika.tysk@signalisten.se
Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.
Signalisten är en allmännyttig bostadsstiftelse med cirka 75 anställda. Hos oss spelar du en viktig roll i ett litet företag som ger dig stora utvecklingsmöjligheter.
Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande.
Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner såsom regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.
Balans i både arbete och privatliv är viktigt. Vi erbjuder ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor.
Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, tunnelbana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olivia Öhrström