OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Higab är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen. Vi erbjuder lokaler för små och medelstora verksamheter i både offentlig och privat sektor. I vårt uppdrag ingår att vårda och utveckla Göteborgs kulturhistoriskt värdefulla byggnader och att aktivt medverka i stadens utveckling. Bolaget omsätter 765 mnkr, har ca 90 anställda och ett fastighetsbestånd på ca 660 000 m². För mer information besök higab.se
Som hållbarhets- och säkerhetsansvarig är du vår specialist i hållbarhets- och säkerhetsfrågor. Det innebär att offensivt leda bolagets strategiska utveckling inom båda områdena. Som specialist är det viktigt att du driver utvecklingen framåt samtidigt som du är duktig på att kommunicera, stötta och engagera våra medarbetare i hållbarhetsfrågor. Att bevaka ny lagstiftning, samordna och vidareutveckla organisationen inom hållbarhet och säkerhet är av stor vikt för bolaget. Du rapporterar till chefen för hållbarhet/digitalisering och kommer att ha nära samarbete med såväl vår företagsledning som våra övriga avdelningar.
Vi erbjuder
Higab har husen som ingen annan har. Vårt breda fastighetsbestånd sträcker sig från arenor, saluhallar och industribyar till teatrar, museer och kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Det innebär stor variation och de gamla husen är ofta spännande utmaningar. Samarbete, engagemang och nytänkande är viktiga drivkrafter för att utföra vårt uppdrag. Vi är stolta över att förvalta en stor del av stadens kulturarv. På Higab får du engagerade kollegor som arbetar tillsammans för att vårda och utveckla göteborgarnas hus och bidra till att forma vår växande stad.
Kvalifikationer och bakgrund
Du har dokumenterad erfarenhet av hållbarhets- och säkerhetsarbete, gärna med koppling till bygg- och fastighetsbranschen. Du bör ha relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper. Du är en god kommunikatör med förmåga att inspirera och få med dig andra. Som person är du serviceinriktad, strukturerad, analytisk och resultatinriktad samt är bra på att samarbeta. Det är av största vikt att du tycker om och stimuleras av arbete med kundfokus, såväl mot de interna som de externa kunderna. Du har hög social kompetens och är duktig på att implementera goda idéer inom dina områden.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 21 april 2020. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Martin Dahlberg, 0763-17 07 41.