Hållbarhets - och verksamhetssamordnare till Micasa Fastigheter

Hållbarhets - och verksamhetssamordnare till Micasa Fastigheter

Arbetsbeskrivning

Micasa Fastigheter söker en utvecklingsorienterad hållbarhets - och verksamhetssamordnare. Har du arbetat med hållbarhetfrågor och är dessutom duktig på verksamhetsplanering och uppföljning kan du vara den vi söker!

Tjänsten är en föräldravikariat med start enligt överenskommelse och t o m 30 september 2022.
Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som hållbarhets- och verksamhetssamordnare arbetar du med att samordna bolagets hållbarhetsarbete och verksamhetsplanering på ett strukturerat och koordinerat sätt. Du arbetar för att det finns en igenkänning och struktur i arbetet kring planering, uppföljning, rapportering och analys av verksamheten. Vidare kommer du vara bolagets kontaktperson avseende hållbarhet samt verksamhetssamordning såväl internt som externt.

Du kommer att stödja ledningen i arbetet med hållbarhet- och verksamhetsutveckling samt utvecklingen av bolagets ledningssystem. Arbetet sker utifrån målet att bolaget ska ha ett effektivt och anpassat verksamhetsledningssystem. I rollen ingår också att öka medvetenheten för miljö- och hållbarhetsfrågor inom bolaget samt arbeta för att öka bolagets miljö- och hållbarhetsprestanda.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Samordning och koordinering av bolagets verksamhetsplanering och uppföljning.
• Utveckling av bolagets arbetssätt/processer, rutiner och metoder för styrning och uppföljning i nära samarbete med chefer.
• Organisera, följa upp och redovisa interna revisioner och internkontroll.
• Stöd till chefer att ta fram mål, indikatorer och nyckeltal för uppföljning av bolagets verksamheter (i ett för staden gemensamt uppföljningssystem ILS).
• Medverka i att ta fram hållbarhetsredovisning och rapportering av miljömål.
• Deltagande i certifieringsarbetet och förbereda inför den externa revisionen av miljö- och energiledningssystemet.
• Samordna kundundersökningar.
• Samordning av remissvar inom miljö och hållbarhet.
• På ledningens uppdrag delta i utvecklingsarbete.


Vem är du?
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsexamen inom förvaltning/styrning, ekonomi, miljö eller motsvarande erfarenhet.
Du har branschkännedom inom bygg och fastighet med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från en politiskt styrd organisation.
Att ha kunskap om certifieringssystem för miljö och energi är viktigt samt erfarenhet av verksamhetsutveckling. Du har även erfarenhet av styrning och uppföljning och kan skriva rapporter/tjänsteutlåtande.

Det är meriterande om du har erfarenhet av miljösamordning av byggprojekt och fastighetsförvaltning. Om du har miljörättslig kunskap, juridisk kännedom eller om du är utbildad revisor är även det meriterande.

Som person är du analytisk, strukturerad, pedagogisk, tydlig och prestigelös. Du har ett resultatorienterat, kvalitetsmedvetet samt serviceinriktat förhållningssätt. För att lyckas i rollen trivs du med att arbeta med utveckling av verksamheter. Du ser nya möjligheter vid problemlösning och har en god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt.
Arbetet ställer höga krav på självständigt arbete, god samarbetsförmåga och noggrannhet.


Om verksamheten
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla situationen för människor som behöver stöd och omsorg i sitt boende. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista.


Fackliga representanter:
Michael Ekfeldt, Vision, 08 508 360 00
Anne Tawastman, SACO, 08 508 360 00

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2021
  • Ansök senast: 9 maj 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 november 2024

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

21 november 2024

Laboratorieassistent

Laboratorieassistent

20 november 2024