OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Taxi Stockholm är den ledande partnern för taxitjänster i Stockholm och stockholmarnas taxibolag sedan 120 år. Med höga ambitioner i sina över 20 000 kundmöten dagligen, ständig utveckling av tjänster för företag och privatpersoner och 1700 bilar arbetar företaget året om och dygnet runt för att ge den bästa servicen. Taxi Stockholm arbetar med hållbarhetsfokus som inkluderar målet en fossilfri transporttjänst 2025 och schyssta villkor för alla medarbetare. Taxi Stockholm är moderbolag i Taxi Stockholm-koncernen, där även bolagen Sirius Omsorg, Sveataxi Skåne, Svea Taxi Norrbotten, Taxi Värmdö och Taxi Ekerö ingår. Tillsammans med övriga koncernbolag och som en del av Svea Taxi Allians kan Taxi Stockholm erbjuda trygg taxi med hög kvalitet och servicegrad i hela Sverige.
Rollen:
Miljö och socialt ansvar är sedan länge en stor och viktig del av Taxi Stockholm. Vi ser arbetet med detta som en viktig grund för att vi ska vara en seriös och långsiktigt framgångsrik aktör på marknaden.
Vi har tagit fram en tydlig strategi för hur vi ska arbeta framåt med våra viktiga hållbarhetsfrågor. Detta för att behålla och utöka vårt försprång till våra konkurrenter. Viktiga aspekter för oss i vår strategi är hur vi faktiskt påverkar vår omvärld och vad omvärlden har för förväntningar på oss.
Vi söker dig som ska arbeta som Hållbarhetsansvarig på Taxi Stockholm. Du kommer ansvara för att driva Hållbarhetsarbetet vidare inom organisationen och tillsammans med övriga avdelningar.
Tjänsten ingår i VD-staben och du rapporterar till Koncern Vd.
Ansvarsområden
• Samordnande ansvar för kvalitets- och hållbarhetsarbetet i koncernen.
• Ansvar för att förvalta och utveckla företagets kvalitets- och miljöcertifiering.
• Budgetansvar för kvalitets- och hållbarhetsarbetet.
• Vara delaktig i att utveckla hållbarhetsarbetet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ta fram och formulera relevanta nyckeltal ur ett kvalitets- och hållbarhetsperspektiv.
• Samordna och tillhandahålla information och fakta till företagets Hållbarhetsredovisning.
• Samordning av olika avdelningars kvalitets- och hållbarhetsarbete.
• Ansvara för planering och genomförande av årliga interna och externa revisoner samt tillse att resultatet följs upp och åtgärdas.
• Regelbunden översyn av certifieringsprocessen.
• Genomföra förbättrings- och utvecklingsåtgärder i syfte att höja företagets kvalitets- och hållbarhetsarbete till beslutad ambitionsnivå.
• Förvalta och utveckla företagets Verksamhetshandbok och förbättringssystem (C2).
Övriga åtaganden
Systemansvarig för Verksamhetshandboken och system för ständiga förbättringar C2.
Samordna, prioritera och planera förändringsbehov i systemen och kvalitetssäkra desamma.
Vid behov initiera och medverka i utbildningsinsatser inom aktuella systemområden.
Vem är du?
Utbildningsbakgrund och arbetslivserfarenhet
• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande kompetens från praktisk erfarenhet.
• Utbildning inom ledningssystem
• Dokumenterad erfarenhet från hållbarhetsarbete.
• Erfarenhet från arbete med ISO 9001 och ISO14001 samt kunskap om 26001
• Minst 3 års relevant yrkeserfarenhet
• Goda kunskaper i office-paketet.
• God kommunikativ förmåga och projektledning är meriterande.
• God vana vid presentationer inför externa såväl som interna grupper, stora som små.
Personliga egenskaper
• Noggrann, analytisk och strukturerad
• Resultatinriktad
• Självständig och driven
• Social kompetens med förmåga att skapa och upprätthålla goda kontakter på alla organisationsnivåer.
• Öppen och prestigelös.
• God samarbetsförmåga.
• God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.
För rätt person är detta ett riktigt spännande arbete där du arbetar med olika delar inom organisationen och hanterar frågor både operativt och på strategisk nivå. Välkommen med din ansökan.
Har du frågor är du välkommen att kontakta vår HR chef Anna Strange anna.strange@taxistockholm.se men ansökningar sker via Ansök.
I denna rekrytering avböjer vi erbjudande om rekryterings och annonseringsstöd.