Hållbarhetscoach till ICA Sverige

Hållbarhetscoach till ICA Sverige

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du vara med i arbetet med att stödja ICA-butiker i sitt hållbarhetsarbete för en god morgondag? Brinner du för frågor som rör miljö, kvalitet, hälsa, mångfald och lokalt? Har du förmågan att inspirera och entusiasmera? Då kommer du att trivas i vårt team och på ICA!

Ansvarsområden
Som hållbarhetscoach på ICA CR (Corporate Responsibility) har du i uppdrag att tillsammans med ICA-handlarna och deras medarbetare höja kvaliteten inom livsmedelshantering och coacha i miljö- och hållbarhetsfrågor. I rollen ingår det att utbilda och coacha butikerna i bland annat HACCP och livsmedelssäkerhet, samt att följa upp att butikerna efterlever Svensk standard för livsmedelshantering i butik i sitt dagliga kvalitetsarbete. Butiken säkerställer på så sätt att de lever upp till Svensk standard för livsmedelshantering i butik och att lagar och regler på området följs. Ett viktigt arbete som bidrar till butikernas egna arbete med ständiga förbättringar i sina verksamheter samt för en god morgondag. 

Tjänsten tillhör region mitt/norr och du utgår från hemmet. Du bor med fördel vid kusten och distriktet du arbetar inom är Norrbotten och delar av Västerbotten. Tjänsten innebär resor till de ICA-butiker inom distriktet som beställt hållbarhetscoachens tjänster. Resor och övernattningar ingår i viss utsträckning i tjänsten. Du kommer att få arbeta i ett team med 29 kunniga, drivna och erfarna kollegor som kommer att välkomna dig med en bra introduktion. Vi erbjuder en spännande och viktig roll där du får möjlighet att arbeta för ett hållbart samhälle tillsammans med en verksamhet i framkant. Du kommer till ett företag med högt tempo där du med eget driv kan utvecklas och påverka.  

Kvalifikationer
Förutom att du är duktig inom hållbarhet i livsmedelsbranschen och gillar det du gör, så trivs du även med att arbeta i en konsultativ roll. Här kommer dina egenskaper verkligen till sin rätt, både att vara lyhörd och nyfiken samt att arbeta självgående och ta egna initiativ. Du lägger stor vikt vid att fullfölja det du påbörjar. Vi ser att du har goda kunskaper inom HACCP samt B körkort.

Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning, agila arbetssätt och försäljning. Om du är utbildad inom livsmedelssäkerhet och/eller hållbarhet är det också ett plus.

Här kommer du att trivas om du stimuleras av en miljö som utmärks av en stark entreprenörskapsanda och förmågan att hantera snabba förändringar. Sist men inte minst beskriver man dig som en person med en enormt positiv inställning och med en förmåga att nå ut till verksamheten genom din kommunikativa sida. Känner du igen dig? Då är detta verkligen en roll för dig.

Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?
Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen.

Ansökan
Sista dag att söka jobbet är 13:e december 2020, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information:  om tjänsten eller rekryteringsprocessen:
Karin Voigt, Chef CR Butik Mitt/Norr Sverige 070-529 10 69
Christer Sjögren, rekryteringskonsult Randstad 073-357 00 93

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2020
  • Ansök senast: 13 december 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Kvalitetstekniker

Kvalitetstekniker

26 november 2024

SQE till ledande industrikund i Västerås

SQE till ledande industrikund i Västerås

21 november 2024

20 november 2024