Hållbarhetscontroller, vi ger dig utbildningen!

Hållbarhetscontroller, vi ger dig utbildningen!

Arbetsbeskrivning

Här är möjligheten för dig som vill kombinera din analytiska förmåga med ett arbete för en hållbarare framtid! Tillsammans med Willhem erbjuder vi dig ett spännande uppdrag som inkluderar ett gediget utbildningsprogram i Hållbarhetsrapportering (CSRD). Har du ett intresse för CSRD och vill kombinera din erfarenhet inom ekonomi med en nyckelkompetens för framtiden? Se till att skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Willhem är ett av Sveriges ledande privata bostadsbolag som äger, förvaltar och utvecklar bostadsfastigheter på tillväxtorter i Sverige. Varje dag arbetar de långsiktigt med att skapa ett enkelt och tryggt boende som är bra för både hus och människor. Hos Willhem välkomnas du till ett bra gäng som prioriterar delaktighet, utveckling och att ha kul tillsammans på jobbet!

Under 2023 fattade EU beslut om att företag i Europa skall rapportera och inkludera hållbarhetsdata i sin finansiella årsredovisning. Syftet med lagen är att öka transparensen som är nödvändig för att gå mot en grönare ekonomi och ett mer hållbart samhälle. En följdeffekt av direktivet som förkortas CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) är att företag och arbetsgivare behöver säkerställa kompetens inom såväl hållbarhet som redovisning.

Därför söker vi nu dig som vill bli CSRD-konsult hos Willhem i rollen som hållbarhetscontroller! Det är en ny roll hos dem och du kommer vara med på en spännande resa från grunden och bygga upp och implementera rollen. Du kommer att delta i ett gediget utbildningsprogram i Hållbarhetsrapportering, där du får den kunskap och de verktyg du behöver för att förstå och tillämpa EU:s nya direktiv kring hållbarhetsrapportering (CSRD). Detta är en unik chans att vara med och forma framtidens hållbara ekonomi och skapa värde för både Willhem och samhället.

Upplägget

Utbildningen arrangeras av Academic Work och Brights Learning och är kostnadsfri för dig som anställd konsult hos oss. Utbildningen som kombinerar teoretiska och praktiska moment hålls under dagtid parallellt med ditt jobbuppdrag hos Willhem vilket innebär att du snabbt kommer få användning för det du lär dig under utbildningen. Lärare för programmet är en av branschens bästa utbildare inom området och du läser tillsammans med andra konsulter som har uppdrag hos andra kunder. Totalt utbildas du i 10 dagar utspritt under 3 månader. Ämnen du kommer att läsa inom utbildningen är bland annat introduktion till ESG, dubbel väsentlighetsanalys, intressentdialoger och värdekedjans roll, data och information, ramverk för rapportering, implementering och styrning, hållbara företag.

Notera att uppdraget är långsiktigt och Willhem har som ambition att anställa dig efter ditt första år som konsult.

Du erbjuds
- En plats i en familjär och välkomnande organisation
- Möjlighet att utvecklas i en spännande verksamhet, där du erbjuds att utvecklas i rollen som hållbarhetscontroller
- Ett utbildningsprogram framtaget med en av branschens bästa hållbarhetskonsulter för att du ska få möjlighet att successivt växa in i rollen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I denna roll kommer du att vara en viktig länk till hela Willhems verksamhet, och bidra till insamling och strukturering av viktiga data kopplat till ESG (Environmental, Social, and Governance). Med din ekonomiska bakgrund kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa att företaget uppfyller de nya och växande kraven inom hållbarhetsrapportering enligt CSRD.


* Samla in och strukturera data från olika avdelningar kopplat till ESG – miljömässiga, sociala och styrningsrelaterade faktorer
* Ansvara för hållbarhetsrapportering och efterlevnad av aktuella regelverk
* Löpande utveckla och förbättra rapporteringsprocessen


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, gärna inom ekonomi
- Har arbetserfarenhet inom ekonomi, redovisning eller revision
- Har ett intresse för hållbarhetsfrågor & CSRD
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska då dessa språk krävs för utförandet av arbetsuppgifter

Det är meriterande om du
- Erfarenhet från fastighetsbranschen

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Analytisk
- Ansvarstagande
- Samarbetsförmåga
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Willhem här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2024
  • Ansök senast: 7 januari 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024

11 december 2024