Hållbarhetskoordinator, Customer Solutions

Hållbarhetskoordinator, Customer Solutions

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

E.ON är ett energibolag med hjärtat i hållbarhet som verkar på en marknad i ständig förändring. Vi har en avgörande roll i energiomställningen och som en av Sveriges största nätägare är vår främsta prioritering att rusta elnäten för framtiden. För att förverkliga detta, men även hitta smarta lösningar här och nu, behöver vi bli betydligt fler kollegor som tillsammans arbetar för en hållbar tillväxt och en säker elförsörjning.

Som Hållbarhetskoordinator är du en del av Customer Solutions HSE-enhet som har i uppdrag att bygga kompetens, värdegrunder och förutsättningar för att ha god ordning och uppnå ständiga förbättringar vad gäller systematiskt och praktiskt HSE-arbete.

Om rollen som Hållbarhetskoordinator

I rollen som Hållbarhetskoordinator är du den självklara nyckelpersonen som koordinerar och håller ihop Customer Solutions hållbarhetsarbete i Norden. Du kommer att vara länken mellan alla de initiativ och projekt som drivs inom Customer Solutions, och E.ON:s övergripande hållbarhetsarbete tillsammans med Energy Networks. Du kommer att arbeta i nära samarbete med Customer Solutions Strategi och HSE funktioner, samt med ledande roller inom respektive affärsverksamhet.

Du kommer att vara en integrerad och koordinerande del av Customer Solutions hållbarhetsresa.
I ditt arbete kommer du också att:

* Samla in, paketera och vara en katalysator i syfte att ständigt utveckla Customer Solutions hållbarhetsarbete
* Systematiskt och målstyrt ha en koordinerande roll för att garantera en fokuserad och tydlig framdrift i hållbarhetsarbetet inom Customer Solutions
* Utifrån strategiska mål, driva på och bevaka att dessa omsätts i operativa mål samt att E.ONs hållbarhetsagenda möter behoven från marknaden och kommande regulatoriska ramverk
* Engagera dig och vara en självklar samtalspart i hållbarhetsfrågor inom respektive Customer Solutions affärsverksamhet och tillsammans med övriga stödfunktioner inom Customer Solutions
* Vara Customer Solutions dialogpartner till bl.a. Hållbarhetschef, Finance Controller, Sustainability Controller, Miljöchef och Risk Managers i arbetet med att säkra upp, följa upp och presentera hållbarhetsdata för olika ändamål - t.ex. hållbarhetsrapport, Non-financial Reporting, Enterprise Risk Management, EU-taxonomi, E.ON:s Green Bond Framework m.m
* Leda och samordna vårt Green Team på Customer Solutions. Inom Green Team finns också dina närmsta kontaktytor i form av representanter från våra olika affärsverksamheter
Vara en del av E.ONs övergripande hållbarhetsarbete och tillsammans med representanter från Energy Networks och vår Hållbarhetschef utveckla detta arbete.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Maria Fröberg Larsson
0725 24 85 99
Chef HSE & Laboratorium Anna Erlandsson
0706 556943
Rekryterare Maria Fröberg Larsson
+46 725 24 85 99
Rekryterande chef Susanne Crook
+46 706 45 61 24
Unionen Mats Ekblom
+46 705 25 91 88
Sveriges Ingenjörer Hans Widgren
+46 705 25 54 38
Ledarna Elisabeth Stensson Nordensten
+46 730 49 92 25

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2023
  • Ansök senast: 10 maj 2023

Besöksadress

Carl Gustafs väg 1
None

Postadress

None
MALMÖ, 20509

Liknande jobb


Project and Campaign Manager

25 november 2024

Projektledare inom besöksnäring till Svinesundskommittén

22 november 2024

20 november 2024