OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 75%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Som Hållbarhetssamordnare/KMA-samordnare ska du leda projektets arbete för Miljö, Arbetsmiljö, Social Hållbarhet och Kvalitet. Det innebär att stödja projektet med att skapa en överblick och struktur av de olika områdenas frågor, samt att prioritera insatser och åtgärder.
Arbetet innebär vidare att koordinera deltagande aktörers insatser mot gällande kravställning och mål.
Exempel på uppdrag och arbetsuppgifter:
- Säkerställa att projektet efterföljer kundens strategi, policy och mål inom hållbarhets och miljö.
- Upprätta miljömål och miljöplan för projektet.
- Ha överblick över gällande miljömässiga krav inom projektet.
- Delta i projektledningen och delta i projektledningsmöten.
- Delta i framtagandet av övergripande tidplan för projektets och se till att miljöaspekter beaktas.
- Identifiera projektets behov av projektspecifika rutiner, riktlinjer, mallar och verktyg inom miljöområdet, upprätta dessa och vara ett stöd i tillämpningen.
- Kartlägga vilka rapporter och utredningar som krävs inom miljöområdet.
- Sammanställa resultatet av miljöarbetet i projektet i enlighet med projektets fastställda mål som blir en del av projektets slutrapport.
- Följa upp programmets ingående projekts arbetsmiljöarbete/följa upp projektets arbetsmiljöarbete.
- Följa upp att deltagare i projektet följer gällande arbetsmiljökrav, arbetsmiljöplaner och når uppställda arbetsmiljömål.
- Följa upp arbetsmiljökrav i projektet och avtal.
- Vara kravställare vad gäller kvalitetsfrågor i upphandlingar inom projektet samt medverka vid utvärdering av anbud.
- Vara projektets huvudsakliga kontakt gentemot IP kvalitetsstrateg.
- Säkerställa att risker inom social hållbarhet beaktas i projektens riskhantering.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 3 års utbildning på högskolenivå med akademisk examen inom miljö, samhällsbyggnad eller arbetsmiljö.
- Minst 10 års erfarenhet av att driva och samordna arbete med miljö- och/eller arbetsmiljö i infrastrukturprojekt.
- Erfarenhet av uppdrag inom miljö och/eller arbetsmiljö i stora projekt (med stora projekt avses en uppskattad investeringsvolym på minst 200 miljoner). Att kravet är uppfyllt styrkes av 2 referensuppdrag och/eller anställningar.
- Erfarenhet från arbete som omfattar projekt med underjordsanläggning där bergmassor behöver hanteras. Att kravet är uppfyllt styrkes av 1 referensuppdrag och/eller anställningar.
- Erfarenhet av arbete i beställarorganisation inom kollektivtrafik och/eller infrastruktur under minst 5 år. Att kravet är uppfyllt styrkes av referensuppdrag och/eller anställningar.
- Erfarenhet av arbete med miljö- och hållbarhetsfrågor i fastighetsprojekt. Att kravet är uppfyllt styrkes av 1 referensuppdrag/projekt.
- Erfarenhet av arbete med BAS-P uppföljning. Att kravet är uppfyllt styrkes av 2 referensuppdrag/projekt.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av genomförandeskedet (detaljprojektering och byggskede) av infrastrukturprojekt. Att kravet är uppfyllt styrkes genom 2 referensuppdrag.
- Arbetslivserfarenhet avseende stragiskt arbetsmiljöarbete. Att kravet är uppfyllt styrkes av 2 referensuppdrag och/eller anställningar.
- Erfarenhet av arbete med sanering och/eller rivning av fastighet. Att kravet är uppfyllt styrkes av 1 referensuppdrag/projekt.
Önskemål om personliga egenskaper:
Kvalitetsmedvetenhet, kommunikativ, samarbetsförmåga, lyhördhet, ”ordning och reda”, effektiv, målinriktad, kan arbeta självständigt och kan hantera arbete i en miljö där förutsättningarna förändras.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström