OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven medarbetare som vill arbeta inom området hållbar upphandling av livsmedel och måltidstjänster. Vår ambition är att utveckla den hållbara offentliga affären och ge ett tillgängligt, trovärdigt och praktiskt tillämpbart stöd till nytta för våra kunder. Vi arbetar proaktivt och lyhört för att kunna ge mesta möjliga nytta utifrån våra målgruppers behov. Du kommer främst att arbeta inom området livsmedel, men på sikt kan det bli aktuellt med andra områden inom hållbar upphandling. Vi samverkar i stor utsträckning med andra myndigheter och organisationer, såväl nationella som internationella, och i din roll kommer du att representera oss i dessa sammanhang.
Vill du jobba med hållbarhetsfrågor och tror på upphandling som verktyg för att förbättra samhället?
I den här tjänsten får du utvecklande arbetsuppgifter inom hållbar offentlig upphandling. Du arbetar både i arbetsgrupper med andra, såväl som självständigt.
I arbetsuppgifterna ingår att
• Utveckla och uppdatera hållbarhetskriterier inom livsmedelsområdet.
• Leda arbetsgrupper med externa deltagare.
• Projektleda och delta i projekt kopplat till upphandling av livsmedel.
• Ta fram stödmaterial, föreläsa och delta i kommunikationsåtgärder inom området hållbar upphandling.
• Som en del av vår frågeservice, ta emot och svara på specifika frågor relaterade till hållbar upphandling och myndighetens uppdrag.
Kvalifikationer
• Relevant akademisk utbildning.
• Erfarenhet av att arbeta praktiskt med hållbarhetsfrågor.
• Erfarenhet inom livsmedelsområdet.
• Erfarenhet av att föreläsa/hålla utbildningar.
• Erfarenhet av projektledar- och/eller samordningsroll.
• Erfarenhet av att arbeta självständigt, och trivs i den rollen.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig pedagogiskt i tal och skrift på svenska och engelska.
Meriterande
• Erfarenhet av framtagande av kriterier.
• Erfarenhet av hållbar offentlig upphandling.
• Erfarenhet av offentliga måltider.
Om dig
Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i komplexa frågeställningar såväl juridiska som andra, ständigt med kunden i fokus. Du är resultat- och lösningsorienterad, har ett strukturerat arbetssätt och ett objektivt förhållningssätt. Du har god samarbetsförmåga, söker samverkan med kollegor och omgivning och skapar delaktighet i stödet till myndighetens kunder.
Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utveckla en modern myndighet, har ett stort samhällsintresse och som tror på möjligheterna med offentliga affärer. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Om Upphandlingsmyndigheten
Upphandlingsmyndigheten jobbar för att de offentliga affärerna ska göra största möjliga nytta för samhället. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Tillsammans med andra verkar vi för att fler ska använda den offentliga köpkraftens styrka och möjlighet att bidra till samhällets hållbara omställning och en säker försörjning.
Vi är en modern myndighet som samlar en bredd av kompetenser. I dag är vi cirka 80 medarbetare. Hos oss är det viktigt med samverkan och samarbete i genomförandet av vårt uppdrag, både internt och externt. Vi har en flexibel arbetsplats med tillgång till ljusa och nyrenoverade lokaler i Solna, nära allmänna kommunikationer. Läs mer om vårt uppdrag och oss som arbetsgivare på vår webbplats.
Anställningen
Vi söker en medarbetare för tillsvidareanställning. Anställningen är på heltid. Vi anser att olikheter berikar och strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.
Ansökan
Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem senast fredag den 13 januari 2023. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Välkommen med din ansökan!
För mer information, kontakta:
Sofia Mårtensson, tf enhetschef Upphandling och marknad, 08-586 217 64
Henrik Grönberg, Saco-S, 08-586 217 16
Daniel Mott, ST 08-586 217 70