OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som allmännyttigt bostadsbolag tar vi ett stort ansvar och genom vårt arbete bidrar vi till en levande och hållbar stad. Vi har ett gediget engagemang för trygghetsfrågor och arbetar mycket med hyresgästengagemang. Vi vill fortsätta med det vi gör och bli bättre på att integrera sociala frågor i vårt bygg- och förvaltningsarbete.
Rollen som hållbarhetsutvecklare är därför både strategisk och operativ, där dina uppgifter växlar från planering och utveckling av hållbarhetsarbetet, till utbildning och konkreta omställningsprojekt. Målet är ett hållbarhetsarbete som stöder verklig omställning i Förvaltarens arbete och hos våra hyresgäster. Du tillhör hållbarhetsavdelningen och rapporterar till hållbarhetschefen som sitter i företagets ledningsgrupp.
Förvaltaren i Sundbyberg kan erbjuda mer än ett bra boende. Vi har kommit en bit med vårt hållbarhetsarbete men vi vill mycket mer. Nu söker vi en hållbarhetsutvecklare med fokus på sociala frågor.
ARBETSUPPGIFTER
Som hållbarhetsutvecklare bidrar du till att inspirera och stödja organisationen med verklig omställning. I ditt ansvarsområde ingår att vara stöd till organisationen i att planera och samordna trygghetsinsatser, upprätthålla och etablera goda relationer med hyresgäster och andra intressenter, driva initiativ med fokus på social hållbarhet och att utbilda och inspirera chefer, medarbetare och intressenter avseende hållbar utveckling. Tillsammans med lokalsamhällets förenings- och näringsliv formas strategiska samarbeten för ett socialt hållbart Sundbyberg.
KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen inom relevant område. För att bidra i rollen ser vi att du har flera års erfarenhet av att arbeta med systematisk omställning för social hållbar utveckling. Du är en god kommunikatör med erfarenhet av att driva workshops och tala inför grupper. Du har antagligen arbetat med kundkontakt, har ett stort samhällsengagemang och gillar kombinationen av att arbeta strategiskt och operativt. Har du erfarenhet av arbete i socioekonomiskt utsatta områden och har drivit utvecklingsarbete med flera samhällsaktörer (gärna kommun och föreningar) ses det som starkt meriterande. Vi ser även positivt på ett körkort och kunskap i flera språk.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi ser att du som person är självgående och arbetar målinriktat genom att skapa förutsättningar för att själv driva och organisera ditt arbete. Då rollen har strategisk karaktär har du förmågan att tänka långsiktigt och i breda perspektiv. Då en del av rollen också är operativ är det viktigt att du tycker om att få saker att hända i praktiken. Vi ser också att du är van vid att göra avvägningar och prioriteringar och att du kan navigera smidigt på olika nivåer i en komplex organisation samt i omställning. Du trivs med andra människor, värdesätter olikheter och har god förmåga att engagera och skapa förtroendefulla relationer.
Förvaltarens värdegrund är att vi gillar människor, vi lyssnar nyfiket och vågar utmana och vi säger och gör saker vi kan stå för. Vi erbjuder en arbetsmiljö med engagerade medarbetare, uppskattade ledare och möjligheter att vara med och bidra till ett växande Sundbyberg.
ANSÖKAN
I denna rekryteringsprocess samarbetar Förvaltaren med Experis. Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan. Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ellen Engström via ellen.engstrom@se.experis.com eller 070-3904012.
Varmt välkommen med din ansökan!