Hållbarhetsutvecklare- social hållbarhet till Rikshem

Arbetsbeskrivning

Hej! Är du vår nya kollega? Rikshem söker en Hållbarhetsutvecklare som är med och utvecklar vårt sociala hållbarhetsarbete på Rikshem.
Vi på Rikshem vill göra det lätt att bo i hyresrätt och då behöver vi dig i vårt team som har en genuin vilja göra vardagen och boendet enklare och tryggare för våra kunder som hyr lägenheter och samhällsfastigheter av oss. Vi är en trygg arbetsgivare med engagerade och ansvarstagande kollegor i en hjälpsam kultur. Du får fördelen att arbeta i en dynamisk miljö där beslutsvägarna är korta. Du kommer in i ett team där du får möjlighet att göra skillnad på ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.
Om rollen som Hållbarhetsutvecklare inom social hållbarhet
Som hållbarhetsutvecklare på Rikshem ansvarar du övergripande för vårt arbete kring social hållbarhet och trygghet. Du arbetar både strategiskt och operativt och stöttar framför allt vår förvaltning och projektverksamhet men även övriga avdelningar på Rikshem med sociala hållbarhetsfrågor. Du kommer att vara involverad i arbetet med den nya hållbarhetsredovisningen CSRD som kommer införas på Rikshem.
I rollen kommer du att styra, stötta och utveckla sociala satsningar, trygghetsarbete och områdesutveckling. Du kommer också att hålla utbildningar internt samt delta i interna och externa forum för att sprida de goda insatser som görs och vidare utveckla hållbarhetsarbetet.
Som hållbarhetsutvecklare kan du utgå från något av våra kontor i Stockholm, Uppsala, Helsingborg eller Norrköping.
En vanlig vecka på jobbet:
Leder du möte med arbetsgruppen för områdesutveckling i Gränby, ett område där vi gör en stor satsning för att öka tryggheten och attraktiviteten i området
Utvärderar du det positiva arbetet i Gränby för att ta vidare till fler orter
Analyserar du resultaten av våra löpande kundundersökningar för att se effekten av våra aktiviteter
Har du arbetsmöte för att driva utvecklingen av vår anpassning till CSRD tillsammans med bland annat kollegorna i hållbarhetsgruppen
Är du är med på möte för verksamhetsutveckling där du får information från ledningen och fördjupning inom något område som kollegorna på verksamhetsutveckling arbetar me.
Deltar du i möten med branschens nätverk för att lära och dela kunskap med andra

För att du ska lyckas i rollen tror vi att …
Du har en stark vilja och driv att skapa tryggare boendemiljöer baserat på kunskap och fakta i samarbete med kollegor i verksamheten. Du är kommunikativ i tal och skrift, involverar andra med ett stort mått av flexibilitet och kan anpassa dig väl. Du är resultatorienterad, van att ta egna initiativ och trivs med att arbeta mot uppsatta mål tillsammans med andra.
När det kommer till erfarenhet och kunskaper letar vi efter dig som har:
Flerårig erfarenhet från tidigare arbete med social hållbarhet inom fastighetsbranschen
Erfarenhet från projektledning och förändringsledning
Förmåga att arbeta strukturerat och har en god administrativ förmåga
Goda kunskaper i att analysera data och dra slutsatser
Goda kunskaper i Officepaketet och förmåga att förmedla information kommunikativt
Goda kunskaper i både svenska och engelska (tal och skrift)

Ett plus är om du har:
Erfarenhet som från fastighetsförvaltning
Arbetat med kundenkätsystemet AktivBo
Erfarenhet från andra hållbarhetsområden t.ex. mobilitet eller avfall
Erfarenhet från arbete med hållbarhetsredovisning
Kunskap om kommande lagstiftning för hållbarhetsredovisning, CSRD
Erfarenhet av säkerhetsfrågor

Vi erbjuder dig
Ett härligt kontor på något av våra orter Stockholm, Uppsala, Norrköping eller Helsingborg
Trygga och fina förmåner som friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortningsdagar, tjänstepension och cykelförmån
Introduktionsdag i Stockholm som nyanställd på Rikshem
Utbildningar som utvecklar dig i din arbetsroll
Gemensamma frukostar och teamstärkande aktiviteter

Om rekryteringsprocessen
Har du läst ända hit? Kul! Om du är intresserad av rollen som hållbarhetsutvecklare ska du ansöka så snart som möjligt via rikshem.se/ledigajobb. Vi går igenom alla ansökningar löpande, vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdag.
I vår rekrytering använder vi oss av intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll.
Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna ​rekryterande chef Ebba Lindencrona, på telefon 010-7099318 eller via mejl ebba.lindencrona@rikshem.se​
Vi undanber oss samtal från rekryteringsbolag i denna rekrytering.
Om Rikshem
Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter,
Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån ”Ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling

Kontaktpersoner på detta företaget

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rikshem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 27 oktober 2023
  • Ansök senast: 10 november 2023

Besöksadress

Storgatan Östersund
None

Postadress

83100
2380, 83100

Liknande jobb


21 november 2024

Cloud Solutions Specialist

Cloud Solutions Specialist

20 november 2024