Hållbarhetsutvecklare - vikariat

Arbetsbeskrivning

Hej! Rikshem söker en Hållbarhetsutvecklare som är med och utvecklar vårt avfalls- och utemiljöarbete under en föräldraledighet med start från mitten av mars och 12-14 månader framåt.
Vi på Rikshem vill göra det lätt att bo i hyresrätt och då behöver vi dig i vårt team som har en genuin vilja göra vardagen och boendet enklare och tryggare för våra kunder som hyr lägenheter och samhällsfastigheter av oss. Vi är en trygg arbetsgivare med engagerade och ansvarstagande kollegor i en hjälpsam kultur. Du får fördelen att arbeta i en dynamisk miljö där beslutsvägarna är korta. Du kommer in i ett team där du får möjlighet att arbeta i vårt spännande projekt (beskriv kortfattat arbetsområde i tjänsten). Eller: Ta chansen att göra skillnad på ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.
Om rollen som Hållbarhetsutvecklare inom avfall och utemiljö
Som hållbarhetsutvecklare på Rikshem ansvarar du övergripande för vårt arbete kring avfall och utemiljö. Du arbetar strategiskt och operativt och stöttar framför allt vår förvaltning och projektverksamhet med frågor kring avfall och utemiljöer utifrån miljömässiga såväl som socialt hållbara perspektiv.
Fokus för vikariatet kommer vara att driva Rikshems arbete med avfall genom att bland annat driva utvecklingsprojekt för att ta fram avfallsstrategi och stöd för förvaltning och projektorganisation men också att säkerställa lagefterlevnad kopplat till farligt avtal. Du kommer också att utveckla arbetet kring biologisk mångfald och ekosystemtjänster och samordna Rikshems arbete med miljöcertifieringar.
Som hållbarhetsutvecklare utgår du från vårt kontor i Stockholms innerstad.
En vanlig vecka på jobbet:
har du arbetsmöte för att driva utvecklingen av Rikshems avfallsstrategi
leder du möte med arbetsgruppen kring farligt avfall för att säkerställa lagefterlevnad
stöttar du förvaltningen med frågor gällande Miljöbyggnad
samarbetar du med kollegorna på hållbarhet med flera inför att Rikshem ska börja rapportera enligt CSRD
är du är med på möte för verksamhetsutveckling där du får information från ledningen och fördjupning inom något område som kollegorna på verksamhetsutveckling arbetar med
deltar du i branschens nätverk för att lära och dela kunskap med andra

För att du ska lyckas i rollen tror vi att …
Du har en stark vilja och driv att utveckla en bra och anpassad hantering av avfall och utemiljöer baserat på kunskap och fakta i samarbete med kollegor i verksamheten. Du är kommunikativ i tal och skrift, har ett strukturerat arbetssätt och har en god förmåga att analysera. Du involverar andra med ett stort mått av flexibilitet och kan anpassa dig väl. Vidare är du resultatorienterad, van att ta egna initiativ och trivs med att arbeta mot uppsatta mål tillsammans med andra.
När det kommer till erfarenhet och kunskaper letar vi efter dig som har:
en högskoleutbildning inom miljö eller annan relevant inriktning
minst 3 års erfarenhet från roll med motsvarande arbetsuppgifter
goda kunskaper i att kunna analysera data och dra slutsatser
goda kunskaper i Officepaketet och och god administrativ förmåga
goda kunskaper i både svenska (tal och skrift)

Ett plus är om du har:
är certifierad miljöbyggnadssamordnare
erfarenhet från fastighetsförvaltning
erfarenhet från avfallsfrågor, biologisk mångfald, ekosystemtjänster, naturbaserade lösningar, växtkunskap, Miljöbyggnad, Byggvarubedömningen

Vi erbjuder dig
Ett härligt kontor centralt beläget i Stockholm
Som nyanställd får du ett introduktionsprogram som ger dig bra förutsättningar att komma in i jobbet, i det ingår en dag för nyanställda i Stockholm
Trygga och fina förmåner som friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortningsdagar, tjänstepension och cykelförmån
Utbildningar som utvecklar dig i din arbetsroll
Gemensamma frukostar och teamstärkande aktiviteter

Om rekryteringsprocessen
Har du läst ända hit? Kul! Om du är intresserad av rollen ska du ansöka så snart som möjligt. Vi går igenom alla ansökningar löpande, vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdag.
I vår rekrytering använder vi oss av intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll.
Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna rekryterande chef Ebba Lindencrona, på telefon 010-709 93 18 eller via mejl ebba.lindencrona@rikshem.se
Om Rikshem
Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter.
Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån ”Ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.

Kontaktpersoner på detta företaget

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rikshem 2380
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2024
  • Ansök senast: 10 februari 2024

Besöksadress

Storgatan Östersund
None

Postadress

83100
2380, 83100

Liknande jobb


8 april 2024

Sustainability Specialist

Sustainability Specialist

12 mars 2024