OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hällberg & Son Åkeri AB är ett av regionens äldsta familjeägda företag. Verksamheten inleddes redan 1945 av Olle Hällberg, som då började bedriva åkeriverksamhet. I dag drivs företaget vidare i tredje generationen av sonsonen Anders, som nu är VD i företaget. Idag levererar Hällberg & Son ca 26000 kubikmeter eldningsolja, dieselbränsle och smörjoljeprodukter till företag och privatpersoner, en verksamhet som idag utgör större andelen av bolagets omsättning på ca 270 miljoner kr/år. Bolaget är certifierad Preem partner sedan 2005. Genom vårt eget kortsystem är det enkelt för yrkestrafik, maskinägare och privatpersoner att hos oss tanka diesel i våra 25 egna tankanläggningar samt lika enkelt och smidigt att få sin leverans av eldningsolja och diesel som bulkleverans. Hos oss är alla kunder välkomna och lika viktiga - gammal som ny kund. Vi bedriver också åkeriverksamhet och tillsammans är vi 19 anställda med kontorspersonal i Svenstavik och i Ljusdal. Mera info om oss: www.hallbergoson.se
Vi söker nu en ny Ekonomichef, med placering vid vårt huvudkontor i Svenstavik.
Vi erbjuder dig en spännande roll i ett företag med stora utvecklingsmöjligheter då vi har skrivit ett nytt avtal på 5 år med Preem som är Sveriges ledande bränsleleverantör. Du kommer att ha en central funktion i företaget och vara delaktig i många delar av verksamheten. I rollen som ekonomichef kommer du att leda och utveckla ekonomi- och personalfunktionen i företaget. Du kommer att ansvara för den löpande bokföringen och månads- och årsbokslut, samt den interna kontrollen.
En annan viktig uppgift är budgetering och uppföljning där du initierar, håller samman och slutför hela processen. Du kommer även att arbeta med finansieringsfrågor såsom investeringskalkyler, likviditetsplaner, lånehantering mm. Inom personalfunktionen har du det övergripande ansvaret för löneadministration, arbetsmiljöfrågor och personaladministration.
Du ingår i företagets ledningsgrupp.
Kvalifikationer:
Du har har en ekonomisk utbildning i grunden, troligtvis på högskolenivå alternativt annan utbildningsbakgrund som kan prövas likvärdig.. Du har arbetat med kvalificerat ekonomiarbete i minst fem år, och det är en fördel om du har haft någon form av arbetsledande ansvar. Du är väl förtrogen med redovisning, bokslut och finansieringsfrågor. Vi ser gärna att du har arbetat i Hogia Redovisning och Hogia Lön.
Vi tror att du kännetecknas av att:
• du är pålitlig
• du är flexibel
• du är självgående och självstartande
• du är ansvarstagande och har ett "helhetstänk"
• du är lösningsinriktad och tycker om utmaningar
• du tycker om att arbeta mot "dead-lines"
Anställningsform:
Tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning 6 månader.
Sysselsättningsgrad:
Heltid
Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön
Övrig information:
Urval sker löpande varför du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Sista dag för ansökan är 2013-05-31.
Du gör din ansökan via Kornbodens hemsida: www.kornboden.se
Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering, och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i glesbygd sedan 1996. Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!
Sökord: ekonomi, redovisning, budget, reskontra
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Forslund, Kandidatansvarig
Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,
Joel Eriksson, Konsultchef
Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501