OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Human Network är ett konsultföretag som genom förtroende och relationsskapande utvecklar människor och företag. Vi arbetar med företags- och personalrelaterade frågor som ex. rekrytering av personal, uthyrning av tjänstemän, verksamhetsutveckling m.m. Vi erbjuder även jobb- och karriärcoachning till arbetssökanden som är mellan två jobb. Vi har vårt kontor i Halmstad. Besök oss gärna på www.humannetwork.se.
Halmstad Kassaregister - ett Sharp kassacenter, nu med 50 års erfarenhet. Vi är ett kassacenter med bredd som erbjuder PC-kassasystem, små kassaregister och nischade lösningar för alla branscher, allt i från restauranger, klädesaffärer till konditorier. Våra certifierade kassaregister är godkända och levereras med Skatteverkets kontrollenhet. Vi erbjuder även kortterminaler, vågar och tillbehör såsom kassarullar. Vi är 7 anställda på kontoret i Halmstad. Vi söker nu efter en driven och serviceinriktad tekniker. Låter det spännande? Läs mer om företaget och våra produkter på www.kassaregister.se.
Dina arbetsuppgifter
Har du erfarenhet av att installera och utföra service på nätverksbaserade produkter? Har du god kännedom om data och datanätverk? Har du vana att upprätthålla långsiktiga kundrelationer? Då är du den vi söker efter!
Du kommer att som tekniker att driftsätta och iordningställa färdiga kassalösningar. Bland dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att konfigurera routrar, att strukturellt dokumentera de utförda serviceåtgärderna vid varje servicetillfälle, ghosting av maskiner, återställning av havererade hårddiskar, felsökning och åtgärda ex. pekskärmar som inte fungerar m.m. Du ska i samarbete med dina kollegor upprätta nya och förbättra avtal och servicerutiner. Du ska även regelbundet och löpande säkerställa och förbättra driftsäkerheten, servicenivån och kundförtroendet. Seriell kommunikation liksom USB kommer tillhöra din vardag då våra kvittoskrivare arbetar på detta sätt.
Du kommer att bli introducerad och utbildad inom våra samtliga produkter. Den första tiden går du bredvid en kollega och huvuduppgifterna blir då att nyinstallera det absolut senaste inom PC-baserade kassasystem. Tillsammans med vår tekniker utför ni båda de dagliga servicejobben, både hos kund som från kontor, ofta via Team Viewer. Du får lära dig grunderna men också tips och trix i dina kommande arbetsuppgifter. Efter några månader tror vi att du är självgående. Du kommer då att självständigt planera dina jobb och utföra det praktiska i en installation såsom skruva, borra och på ett professionellt sätt dra fram t.ex. en nätverkskabel till en kassaplats.
Våra kassasystem, med Skatteverket “som övervakare”, kräver ett stort säkerhetstänk inte minst med ordning och reda på serienummer, programversioner, manualer mm. Det innebär att du aktivt till kund regelbundet föreslår uppgradering av hård- som mjukvara och gärna tillbehör i all dess former t.ex. UPS. Allt för att stärka funktion och driftsäkerhet men också minimera risk för onödiga stopp och därmed jourutryckningar.
Du ska strategiskt jobba mot givna interna mål och du ska rapportera direkt till VD. Dina kunder finns i Halland och du kommer att tillsammans med kollegor ingå i viss jourverksamhet med ett separat ersättningsupplägg. Du kommer att arbeta tillsammans med ett bra gäng och det är därför viktigt att du kan arbeta självständigt och i grupp. Vi erbjuder ett spännande och omväxlande arbete där stora möjligheter ges till personlig utveckling.
Din profil
Du ska ha relevant utbildning och gärna några års erfarenhet av nätverksinstallationer. Du ska ha mycket god kännedom om data och datanätverk i allmänhet och det är meriterande om du har kunskaper inom kassalösningar och inom hemsidor. Du ska ha en god teknisk och innovativ förståelse samt en hög social kompetens. Vi önskar att du har ett stort intresse i att själv vid dina kundkontakter göra merförsäljning till kunden, “du sår frö” och delegerar sedan till säljare. Personliga egenskaper som värdesätts högt är att du är trovärdig, utåtriktad, drivande, noggrann, stresstålig, lösnings-, resultat- och kundfokuserad. Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i svenska och i engelska både i tal och i skrift. Du ska ha god datorvana och körkort. Körkort behövs då du ska disponera över en fullutrustad servicebil.
Anställningsform
Fast lön och heltid. Du får fördelaktiga försäkringar och pensionsavtal, telefon samt resultatbaserad årsbonus. Arbetstiderna är vardagar 8-17 och tid för tillträde är snarast möjligt. Du ska på begäran kunna visa ett utdrag ur Polisens belastningsregister inför en anställning.
Ansökan
Vi har för stunden mycket att göra och i denna rekrytering samarbetar Halmstad Kassaregister AB med rekryteringsföretaget Human Network. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulten Sinisa Bozic, sinisa@humannetwork.se . Ansök via www.humannetwork.se och välj rätt tjänst. Rekryteringsprocessen sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 23 juni. Alla erbjudanden om annonseringshjälp undanbedes.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Sinisa Bozic
0708 26 06 23
Rekryterare Sinisa Bozic
0708-260623