OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi levererar en så enkel sak som trygghet. Som det största energi- och avfallsbolaget i regionen bidrar vi med samtliga delar till ett fungerande och hållbart samhälle. Vi levererar el till din kaffebryggare 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året och tar hand om den efter att den bryggt sin sista kopp. Våra anställda är vardagshjältar, är du?
Vi förstärker nu vår avdelning Affärsstyrning med en redovisningsekonom. Är du en noggrann och serviceinriktad ekonom ett par år in i din karriär som på sikt skulle vilja komplettera dina redovisningsuppgifter med controlling? Då vill vi gärna att du hör av dig.
Du blir en del av ett engagerat team
Inom Affärsstyrning är företagets ekonomiresurser samlade och vi jobbar inom områden som redovisning, controlling och fakturering. Dina huvudsakliga uppgifter hos oss blir till en början löpande redovisning och bokföring. Du kommer också jobba med hantering av kund- och leverantörsreskontran och ha kontroll på den löpande bokföringen. I din roll kommer du också fungera som ekonomistöd inom företaget vilket ger ett stort kontaktnät såväl internt som externt. Vi jobbar mycket med att effektivisera våra processer vilket ställer krav på dig att vilja förstå och kanske lösa grundorsaken till uppkomna problem.
På sikt och i takt med vår digitaliseringsresa ser vi att denna tjänst kommer att förändras och möjligheten till kompetensutveckling är stor.
Vi som jobbar på Affärsstyrning är en engagerad grupp av kvinnor och män i olika åldrar och med olika kompetenser och erfarenheter. Tillsammans stöttar vi varandra och är måna om att det ska kännas tryggt och kul att komma till jobbet.
Profilen vi söker hos dig
Vi letar efter dig med stort driv och en god analytisk förmåga. I grunden har du en kandidatexamen i företagsekonomi eller motsvarande. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt ett intresse för IT-lösningar är meriterande.
Som person är du nyfiken och engagerad och vill hitta smartare sätt att genomföra dina arbetsuppgifter på. Vi ser också att du är noggrann, strukturerad och lösningsfokuserad i ditt arbetssätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i den här rekryteringen.
Sök redan idag
Vi kan erbjuda en varierad och utvecklingsbar roll i en trygg och expansiv organisation. Din arbetsplats kommer att vara i våra moderna fräscha lokaler i närheten av Flygstaden i Halmstad. Möjlighet finns till visst distansarbete. Låter det spännande? Tveka inte att höra av dig om du vill veta mer.
Vi ser fram emot din ansökan senast den 19 juni. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13, pia.strandh@cordovan.se.
Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på cordovancareer.se
Fackliga företrädare
Michael Adgård
SACO
035–191587
Claes Andersson
Vision
035-191641