OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Sedan 2004-09-01 handlägger Vård- och omsorgsförvaltningen, med placering på Myndigheten SoL, bostadsanpassningsbidrag. Vi behöver en handläggare med byggnadsteknisk bakgrund. Vi är för närvarande 2 personer med olika kompetenser som tillsammans arbetar med att handlägga bostadsanpassningsbidrag, utveckla verksamheten mm. Du kommer att handlägga ansökningar av bostadsanpassningsbidrag enligt (1992:1574) lagen om bostadsanpassningsbidrag. Detta innebär bl a att utreda enskildas sökandes behov av nödvändig anpassning, föreslå och fatta beslut om bostadsanpassningsåtgärder. KVALIFIKATIONER Vi söker Dig med speciellt intresse för och yrkeserfarenhet av bostadsanpassning. Utöver den formella utbildningen som byggnadsingenjör bör Du vara väl insatt i BAB-lagstiftningen. Du ska ha god kunskap i byggnadstekniska frågor. Du kommer att ha mycket kontakter med enskilda sökanden, fastighetsägare, arbetsterapeuter, hantverkare och entreprenörer. Du kommer att bygga upp ett kontaktnät både inom och utom förvaltningen. Detta innebär att Du ska kunna skapa goda relationer samt att Du har en god samarbetsförmåga. Du ska även vara mål- och resultatinriktad. Körkort erfordras. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.