OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helsingborg är skapande och gemenskap, initiativ och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Här växer både människor och företag.
Helsingborg är staden för dig som vill något.
ARBETSUPPGIFTER
Stadskansliet är en enhet inom avdelningen för juridik och administration. Stadskansliet ansvarar bl a för att handlingar och ärenden registreras, hålls ordnade, publiceras på intranät och internet samt att beslut expedieras. Inom enheten utreds och bereds ären-den som ska beslutas av kommunstyrelsen och kommunfullmäktige
Arbetsuppgifter - Biträda i arbetet med:
•att diarieföra
•att hålla i ordning ärenden och handlingar inför KS-/KF-sammanträden
•att vidta nödvändiga åtgärder som krävs för papperslösa beredningar och samman-träden (KS/KF)
•att förbereda kallelser och protokoll
•att koppla beslut
•att hålla ordning på förändringar av förtroendevalda
•valberedningens sammanträden
•att skriva enklare ärenden såsom t ex motioner
•uppdatering av politiskt förtroendevalda och ta fram uppgifter om dessa i
systemet Troman
KVALIFIKATIONER
•Gymnasiekompetens
•Mycket goda kunskaper i svenska språket
•Gärna erfarenhet från liknande arbete
•Förutsättning goda data-kunskaper i Office-paketet
•Serviceinriktad, ha lätt för att samarbeta men även uppskatta att arbeta självstän-digt och kunna ta egna initiativ
•Ansvarstagande och noggrann.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Liedholm, chefsjurist
042-104894
Palle Lundberg
042-10 66 00
Cecilia Elmberg
042-10 53 45
Robert Lexeklint
042-10 51 95
Ia Antonsen
042-10 67 63
Jenny Schölin
042-10 67 79
Ingrid Segersten Lindell
042-10 73 21
Sofia Gullberg
042-10 35 11
Kontaktcenterchef Soraya Kabelele-Senya
042-10 53 35
HR-konsult Ulla Persson
042-10 57 87