Handläggare

Arbetsbeskrivning

Om oss

Clockwork är det nya bemannings- och rekryteringsföretaget. Vi har lång erfarenhet från bemanningsbranschen och vet hur viktigt det är med stark lokal närvaro. Som ett fullserviceföretag inom bemanning och rekrytering hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra tjänster täcker allt från bemanning av industripersonal och tjänstemän till interim management, skolpersonal, matchning och rekrytering. Clockwork har idag ca 250 anställda och finns på orterna Piteå, Umeå, Hudiksvall, Gävle, Tierp, Falun, Avesta och Västerås. Som ett led i att vara en av bemanningsbranschens mest attraktiva arbetsgivare fokuserar vi extra på friskvård med målet att ha branschens friskaste personal. Hos Clockwork är det människorna som gör skillnad. För mer info gå in på www.clockworkpersonal.se

Om företaget

Vi söker nu två handläggare av avtalsservitut för uppdrag hos vår kund i centrala Umeå, med start omgående. Du anställs av Clockwork men arbetar ute hos vår kund. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå upp till ett och ett halvt år.

Dina arbetsuppgifter

Sedan 1 juli 2013 gäller förnyelselagen som innebär att inskrivningar som har beviljats före 1 juli 1968 kommer att tas bort från fastighetsregistret. Servitut och nyttjanderätt är en rätt för en fastighet att på en viss bestämt sätt använda en annan fastighet.

Som handläggare hos vår kund kommer du att granska och utreda befintliga avtalsservitut samt se över rättighetsstatus för företagets elnät och nyttjanderätt. I och med förnyelselagen kommer du att utföra sökningar med utgång från databaser hos bland annat fastighetsregistret Tekis och Lantmäteriet och sedan matcha mot vår kunds anläggningsregister


Din profil

Vi söker dig som tidigare arbetat med liknande administrativa arbetsuppgifter och har grundläggande kunskaper gällande servitut och ledningsrätt. Det är meriterande om du tidigare har jobbat med fastighetsregister, kommunens register och/eller nätinformationssystem. Ett krav är att du kan hantera Word och Excel utan problem.
Då du kommer att arbeta administrativt är det självklart viktigt att du som person är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Arbetet kräver att du är resultatinriktad och att du tar egna initiativ. Samtidigt som du är självständig är det också viktigt att du är duktig på att samarbeta. Du är mogen och trygg i dig själv och tycker om när det är mycket att göra.

För mer information är du varmt välkommen att kontakta Mattias Adolfsson, via tfn; 0733-51 27 25. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt, men absolut senast den 4 december, via www.clockworkpersonal.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elin Wiklund
0733-512711
Elin Wiklund

Johan Alm

Johan Alm
0733-512713
Maria Matsdotter-Lundberg
0733-512714
Johan Alm
073-3512713
Johan Alm
0733512713
Johan Alm

Elin Fällman
0733-512725
Elin Fällman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 8 november 2016

Besöksadress

Kungsgatan 52, Umeå
None

Postadress

Kungsgatan 52
Umeå, 90326

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024