OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.
Om jobbet
Tekniksektionen på Transportstyrelsen hanterar i huvudsak telefoni- och handläggningsärenden rörande nyregistrering av fordon, besvarar frågor om tekniska data i vägtrafikregistret och importfrågor mm.
Du kommer att ingå i ett team på 18 medarbetare. Tillsammans ger ni information, råd och anvisningar till allmänheten, registrerar och handlägger ärenden . Du kommer att vara schemalagd enligt våra öppettider: 08.00-16.30.
Du kommer att
• ha kontakt med allmänheten via telefon, e-post, chatt och brev
• handlägga nyregistreringar
• registrera teknisk data
• genomföra tekniska rättelser i vägtrafikregistret
Om du ska trivas hos oss……
… behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.
Du måste ha
• minst gymnasiekompetens
• erfarenhet av arbete i kundtjänst eller med annan kundservice
• erfarenhet att handlägga fordonsfrågor inom vägtrafikregistrets verksamhetsområde
• goda kunskaper i svenska språket och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska.
Det är meriterande om du också har erfarenhet av
• myndighetsutövning
• administrativt arbete och är van vid att söka information i olika typer av informationsdatabaser.
Vi vill att du
• tycker om att hjälpa och ge service till kunder via telefon
• har förståelse för det ansvar det innebär att arbeta med myndighetsutövning
• är bra på att tolka och förklara lagtext och lämna information till andra på ett lättförståeligt sätt
• är noggrann
• flexibel och effektiv
• sätter kunderna i centrum, då du kommer att vara Transportstyrelsens ansikte utåt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vill du veta mer?
Vi söker både tillsvidare anställd (1 tjänst) och tidbegränsat anställda (3 tjänster) med placering i Örebro. De tidsbegränsade anställningarna är vikariat t.o.m 31 augusti. Vi vill att du börjar omgående eller enligt överenskommelsen.
Du är välkommen att kontakta Sektionschef Aida Alagic på 076-721 10 80, e-post aida.alagic@transportstyrelsen.se
Saco, Gunilla Edwertz och ST, Anna Malmborg nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 16 december 2016 märkt med referensnummer TSG 2016- 3716. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem.
Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 14 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Läs mer om Transportstyrelsen
Kort om skatte- och avgiftsavdelningen:
Skatte- och avgiftsavdelningen tar in skatter och avgifter. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi arbetar också med ursprungskontroll vid import av fordon. Vi finns i Arjeplog, Borlänge, Visby och Örebro och har ca 340 medarbetare.