OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Myndighetsenheten inom vård och omsorg söker handläggare
Som biståndshandläggare ansvarar du för myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen vilket innebär att ta emot ansökan/orosanmälan, utreda, bedöma, fatta beslut samt att följa upp fattade beslut.
Du ingår i en grupp av biståndshandläggare som ser bra bemötande, välgrundade beslut och hög rättsäkerhet som grundpelare i arbetet.
Båstad kommun har val av leverantör enligt LOV inom hemtjänsten och detta innebär att den enskilde kan välja mellan olika hemtjänstutförare.
För dig som biståndshandläggare innebär detta att du har kontakter med både intern och extern hemtjänst vid beställning av insatser.
I arbetet ingår även samarbete med andra enheter inom förvaltningen samt med andra myndigheter och vårdgivare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller utbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av arbete inom socialtjänsten är meriterande. Du har goda kunskaper om de lagar som styr verksamhetsområdet.
Då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, bör du ha god samarbetsförmåga, vara utåtriktad och positiv men även kunna arbeta självständigt.
Arbetet kräver också att du kan sätta gränser på ett smidigt sätt när det så behövs.
Vi vill också att du har ett socialt synsätt och sätter människan i centrum.
Arbetet medför tjänsteresor och körkort är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Myndighetschef Jens Asplund
0431-770 00 vxl
Myndighetschef Magnus Ohlsson
0431-770 00 vxl
Vision Joacim Nilsson
0431-771 17
Myndighetschef Magnus Ohlsson
0431-774 16
Myndighetschef/rehabchef Magnus Ohlsson
0431-774 16