OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen söker dej som vill arbeta som handläggare. Befattningen ingår i handläggarenheten som består av 18 personer. På enheten arbetar vi utifrån Socialtjänstlagen, Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt Lag om färdtjänst. Förvaltningen ansvarar för omsorgen om äldre och funktionshindrade och har drygt 1400 anställda. ARBETSUPPGIFTER Arbetet består av att utreda, bedöma och fatta beslut om sökta insatser enligt Socialtjänstlagen, Lagen om stöd och service till funktionshindrade och Lag om färdtjänst, samt att följa upp och utvärdera dessa beslut. KVALIFIKATIONER Sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig högskoleutbildning. Vana att dokumentera samt god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. God samarbetsförmåga men även förmåga till självständigt arbete utifrån gällande lagar och riktlinjer. För denna tjänst önskas även stor erfarenhet av LSS-handläggning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och tidigare erfarenhet. B-körkort erfordras.