OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pensionsmyndigheten är en viktig del i samhället. Pensiosmyndighetens uppdrag är att administrera, betala ut och informera om den allmänna pensionen. Pensionsmyndigheten arbetar aktivt för att förändra uppfattningen om att pension är svårt och krångligt, till att vara enkelt och förutsebart.Varje månad betalar Pendsionsmyndigheten ut pension till över två miljoner pensionärer och förvaltar den framtida pensionen för sex miljoner sparare. Pensiosmyndigheten består av drygt 1 600 medarbetare och finns i Luleå, Söderhamn, Gävle, Karlstad, Stockholm, Visby, Växjö och Halmstad.
Vill du göra skillnad i rollen som handläggare på en expertmyndighet i Stockholm? Motiveras du av mötet med kunder och tycker att det är inspirerande att hjälpa andra? Då har vi en fantastisk möjlighet för dig! Just nu söker Pensionsmyndigheten 50 – 70 st handläggare som alla tillsammans kommer att bidra till samhällsnytta och en hållbar framtid.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker engagerade handläggare. Just nu är det Pensionsmyndigheten som söker flera handläggare som kommer att arbeta i deras kundservice. Du kommer att arbeta med att säkerställa att Pensionsmyndighetens kunder får en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall samt att de som kommer i kontakt med myndigheten får en positiv kundupplevelse och ett professionellt bemötande. Då du kommer att vara ny i rollen får du självklart värdefull utbildning i samband med uppdragsstarten.
Som medarbetare på Pensionsmyndigheten kommer du verkligen att bidra till samhället i stort. Genom att visa intresse skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och drivkrafter, samtidigt som vi kan bidra till ditt nästa steg. Vi finns här för att tillsammans med dig, skapa bästa möjliga förutsättningar till att just din ansökan möter kravet på efterfrågan från våra myndigheter.
Exempel på dina arbetsuppgifter
Möta kunder i telefon och via mail samt utreda och fatta beslut i enklare ärenden. Mötet med kund innebär allt från att svara på enklare frågor till att informera kring hela pensionen. Kunderna ska ha möjlighet att använda sig av digitala tjänster vilket gör att du på ett pedagogiskt sätt kan informera om detta till pensionärer och pensionssparare.
Arbeta med myndighetsutövning genom utredning och beslut i enlighet med gällande regelverk och processer. Du ansvarar då för att på ett effektivt sätt utreda, värdera, analysera samt fatta och verkställa beslut, vilket kan innefatta kontakt med andra myndigheter, organisationer och företag.
Krav för tjänsten
Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område (alternativt annan erfarenhet som bedöms relevant) och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Erfarenhet av telefoniverksamhet med tydligt kundfokus.
Meriterande krav för tjänsten
Erfarenhet av myndighetsutövning genom utredning och beslut i ärenden samt arbete med pensionsfrågor och pensionsrelaterade förmåner
Kunskaper i andra språk utöver svenska och engelska.
Vi säker dig som
Har ett serviceinriktat förhållningssätt och ett gott bemötande.
Är en lagspelare och som är trygg i att arbeta självständigt och lösningsinriktat.
Är flexibel, noggrann och strukturerad samt tar ansvar i eget arbete och gärna lyfter olika frågor i syfte att förbättra.
Motiveras av mötet med kund och tycker att det är inspirerande att hjälpa andra.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid och pågår från och med september 2022 till och med 31 januari 2023, med möjlighet till förlängning.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-08-31. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen