OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Handläggare, inriktning styrdokument och uppföljning Rikspolisstyrelsen söker en handläggare, inriktning styrdokument och uppföljning, till Polisens administrativa center (PAC) i Linköping, ref.nr: 130/08.Sista ansökningsdag är den 8 september 2008. Polisens administrativa center (PAC) i Linköping är en sektion på administrativa enheten inom Polisens verksamhetsstöd.PAC fungerar som ett internt servicecenter som ansvarar för hela Polisens ekonomiadministration samt delar av Polisens personaladministration för polismyndigheterna i Sverige. Inom ekonomiadministrationen hanteras i dagsläget ekonomin för samtliga 21 polismyndigheter m.fl., vilket omfattar hela Polisens ekonomiska redovisning samt löner för merparten av polismyndigheterna. PAC startade verksamheten våren 2005 och är fortfarande inne i en uppbyggnadsfas.Vi arbetar i team i en kund- och processorienterad organisation enligt beställar/utförarmodellen, vilket ställer krav på hög servicegrad.Arbetsbeskrivning Hösten 2007 genomfördes en organisationsöversyn för PAC.Resultatet av översynen ska nu genomföras vilket bl.a. innebär att ansvaret för uppföljning samt dokument och avtalshantering koncentreras till ett administrativt stöd.I det administrativa stödet ingår funktioner som är PAC-övergripande. I arbetet ingår bl.a. att: -Ansvara för kvalitet, struktur och aktualitet för rutinbeskrivningar och styrdokument för PAC -Leda arbetet vid upprättande av avtal och servicenivåöverenskommelser för PAC -För ledningsgruppen, delprocessägare m.fl. presentera material avseende uppföljning av verksamheten på PAC -Vara behjälplig i analysarbetet av verksamhetsuppföljningen -Ansvara för PAC: s tidsredovisning samt fakturering mot polismyndigheterna m.fl. Vem är du?-Du har ekonomexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt, gärna med inriktning mot redovisning alternativt controller -Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, har vana av samarbete i grupp och har lätt för att ta egna initiativ och lösa problem -Du har mycket goda kunskaper i Word och Excel -Erfarenhet från Powerpoint är meriterande -Du är noggrann och har hög servicekänsla och positivt kundbemötande Vill du veta mer? Allmänt Vi eftersträvar jämn könsfördelning och sätter även värde på de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning.Tjänsten är placerad i Linköping.Märk din ansökan med ref.nr 130/08.