Handläggare

Arbetsbeskrivning

I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

Socialförvaltningen söker en handläggare till central administration

Socialförvaltningen är en arbetsplats med cirka 430 anställda som arbetar på uppdrag av socialnämnden. Socialförvaltningen består av 5 verksamheter: vård- och omsorg, verksamhet för funktionsnedsatta, individ- och familjeomsorg, arbetsmarknadsverksamhet och central administration.

Central administration är en stödfunktion till socialnämndens förtroendevalda och råd samt till socialförvaltningens verksamheter.
Central administration handlägger även faderskapsärenden, dödsboanmälningar och färdtjänst samt riksfärdtjänst.

Arbetsuppgifter
Tjänsten är uppdelad i två delar, en där du kommer att arbeta med riks- och färdtjänsthandläggning, faderskapshandläggning, arkivarbete, statistik och viss ekonomiservice. Du kommer att göra bedömningar och fatta beslut enligt gällande lagstiftningar. Du kommer även att vara ett stöd för Familjehemsenheten KAK med bland annat utbetalning av ersättning till familjehem. Detta innebär att du kommer att ha två arbetsplatser.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad utbildning på gymnasienivå med inriktning mot administration, ekonomi eller service alternativt erfarenhet från att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter.
Tjänsten kräver att du har en god administrativ förmåga och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att du har goda kunskaper i Office programmen.
Som person är du serviceinriktad och trivs i kontakten med andra. Du har lätt för att skapa goda relationer. Du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete, samtidigt som du är van att arbeta med flera saker på gång samtidigt. Du har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Arbetstider och omfattning
Heltid, tillsvidare. Tillträde snarast efter överenskommelse.

Lön
Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och har rökfri arbetstid! Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Kontaktperson
Administrativ chef Annette Nordgren, 0589-870 98

Fackliga kontaktpersoner.
Vision: Carl-Johan Victorin, 0589-870 83.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2015-06-24
Ansökan görs via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php
Refnr 730/15.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt från annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Åsa Påhls
0589-870 36
HR-specialist Carola Lilja
0589-871 24
Vision Carl Johan Victorin
0589-87083
SSR Clary Burman
0589-871 50
Enhetschef Seid Dujsic
0589-876 16
Bitr rektor Malin Sigmundsson
0589-873 19, 07
Rektor Per Gamalielsson
0589-873 10
Ordförande lärarförbundet Sylvia Bergström-Sparv
0589-873 88
LR Birgitha Algefors
0589-872 70
Rektor Lena Österlund
0589-872 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arboga kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 5 juni 2015

Besöksadress

Smedjegatan 5
None

Postadress

Smedjegatan 5
Arboga, 73221

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024