OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nyköping ligger vid kusten en timme söder om Stockholm. I kommunen arbetar ca 4.000 personer för att uppfylla målen om service, professionellt bemötande och tillgänglighet samt möta de utmaningar som ställs på en region i stark tillväxt. Mångfald gynnar utvecklingen. Vi eftersträvar därför en jämnare köns- och åldersfördelning samt varierad etnisk och kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Kommunen arbetar kontinuerligt med att ge alla arbetsplatser förutsättningar för ett medskapande och ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger därför stor vikt vid att Du delar kommunens värdegrund och medarbetarpolicy. För mer information: www.nykoping.se I Nyköpings kommun satsar vi på hälsofrämjande insatser för våra medarbetare och har därför infört rökfri arbetstid. ARBETSUPPGIFTER Äldre- och handikappnämnden har det samlade ansvaret för äldre- och handikappomsorgen i Nyköpings kommun. Myndighetsfunktionen handlägger främst bistånd och insatser till äldre och funktionshindrade inom Division Vård & Omsorg. Vi är sammanlagt 21 medarbetare som handlägger ärenden enligt socialtjänstlagen, LSS, färdtjänstlagen, Lagen om bostadsanpassningsbidrag. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består av att utreda, bedöma och fatta beslut om avgifter för insatser enligt socialtjänstlagen på delegation från Äldre- och Handikappnämnden. I arbetsuppgifterna ingår förutom samverkan med den enskilde samverka med anhöriga, gode män och övriga verksamheter inom kommunen samt med externa myndigheter. KVALIFIKATIONER Du som söker ska: - ha utbildning med ekonomisk inriktning eller annan utbildning som prövas likvärdig - ha goda kunskaper inom aktuell lagstiftning - ha erfarenheter av ekonomiarbete - ha erfarenhet av handläggning och dokumentation - ha gott bemötande och vara kommunikativ - ha god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift - ha god datorvana