OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är cirka 3 000 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!
Inom Riksbyggen Servicecenter finns två geografiska enheter, Kundtjänst i Kalmar samt Fastighetsekonomi- och Redovisningsflödet i Västerås.
Vi söker nu handläggare till Fastighetsekonomi i Västerås med inriktning på uthyrning av lägenheter, bilplatser och förråd, kontraktshantering och övrig hyresadministration. Hos oss finns det dessutom goda möjligheter att utvecklas och bredda sin kompetens med ambition om att kunna arbeta i hela flödet på Fastighetsekonomi. En verksamhet som omfattar bland annat uppstart av nya kunder, masterdata, hantering av överlåtelser och pantförskrivningar, avisering, fakturering och inbetalningar.
Vad ska du göra?
Som handläggare på Riksbyggen Servicecenter, Fastighetsekonomi kommer du att arbeta i en serviceinriktad roll med ansvar för kundkontakter och utförande av våra förvaltningsuppdrag. Du ansvarar för att vi levererar inom uppsatta servicenivåer och att vi håller våra kundlöften. Du har stor förmåga att ta eget ansvar och initiativ, att arbeta proaktivt, se helheter och med stort engagemang ge bra och tydlig service till kunder och kollegor. Du arbetar effektivt, med hög kvalitet och kundfokus enligt beslutade arbetssätt och är med och förfinar och utvecklar våra arbetssätt och leveranser.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
· Kundkontakt
· Uthyrning av lägenheter, bilplatser och förråd
· Kontraktshantering, som ex. uppsägningar och upprättande av hyreskontrakt
· Övrig hyresadministration som ex. avisering och hantering av andrahandsuthyrningar.
Utbildning/Erfarenhet
Du har gärna redan idag kunskap/utbildning/erfarenhet av hyresadministration, förvaltning av hyresrätter och/eller bostadsrättsföreningar. Du är van att ha och gillar kundkontakter och du är en driven och effektiv administratör. Du har en utbildning på lägst gymnasienivå.
Vem är du?
Du agerar affärsmässigt, professionellt och har förmågan att skapa förtroende. Du kan se och möta kundens behov både på kort och lång sikt. Du har förmågan att granska information, förstå konsekvenser av olika förslag och agera vid behov. Du är mycket serviceorienterad och kan kommunicera via telefon och mejl på ett tydligt och kundorienterat sätt. Du har vidare en administrativ förmåga och noggrannhet och är inriktad på att slutföra dina åtaganden och uppgifter inom deadline, självklart med kunden i fokus. Du kan arbeta såväl självständigt som i grupp samt vara en god lagspelare. Att vara öppen för förändring och se utveckling och digitalisering som en naturlig del av arbetet är en viktig egenskap.
Förtroende, samarbete, engagemang och ansvarstagande är hörnstenar i Riksbyggens syn på medarbetarskap och ligger som en grund i samtliga roller.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst, provanställning 6 månader tillämpas.
Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Låter detta intressant för just dig?
Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast 2020-08-16.
Har du frågor eller funderingar?
Kontakta Lena Persson gruppchef Fastighetsekonomi 021-103218.
Urval och intervjuer kan komma att påbörjas redan innan ansökningstidens utgång.
Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss!
https://youtu.be/6M4j33Szq3w
Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.